Sökning: "köpsituation"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet köpsituation.

  1. 1. Köpprocess och valkriterier vid inköp av företagsresor : Betydelsen av hållbarhet vid val av leverantör

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Svensson; Vilma Skog; [2022]
    Nyckelord :Affärsresa; konferens; organisatoriskt industriellt köpbeteende; köpsituation; köpbeslutsgruppen; kriterier vid val av leverantörer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte var att kartlägga köpprocessen och undersöka vilken betydelse hållbarhet samt andra valkriterier har för företagskunder vid köp av företagsresor. Företagsresa syftar till en konferens eller incentiveresa som inkluderar boende, mat och transport. LÄS MER

  2. 2. Hur beter du dig egentligen? : En studie om kopplingen mellan hemsidebeteende och efterföljande köp i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonny Andersson; Louise Wiljander; [2019]
    Nyckelord :Digital marketing; Consumer behavior; Omnichannel; Offline shopping; Online shopping; Store visit; Digital marknadsföring; Konsumentbeteende; Omnikanal; Offlinehandel; Hemsidebeteende; Köpsituation;

    Sammanfattning : Dagens teknologi tillåter inte att göra kopplingar i konsumentdata mellan hemsida och den  fysiska butiken. Det innebär att företag går miste om värdefull kunskap om sina kunders beteende och effekten av deras marknadsföringsåtgärder. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSR-kommunikation : Ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stefan Janjic; Kristoffer Kejving; [2019]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; förtroende; konsument; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSRkommunikation- ett konsumentperspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Kristoffer Kejving och Stefan Janjic Handledare: Signe Jernberg, Peter Edlund och Jens Eklinder- Frick Datum: 2019 - September Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för kommunikationskanalernas betydelse för en förtroendeingivande CSR-kommunikation mot konsumenter. Detta eftersom litteraturen inom CSR-kommunikation ofta fokuserar på egenskaper i kommunikationens meddelande för ett trovärdigt meddelande utan att lyfta fram vilka kanaler detta kan handla om. LÄS MER

  4. 4. Vill du köpa en påse? : Tillgänglig information vid köpsituation kan bidra till en hållbar konsumtion.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefine Nyström; [2019]
    Nyckelord :The attitude-Behaviour gap; One Bag Habit; Sustainable consumption; Identification of needs; Shopping bags; Attityd-beteende gapet; One Bag habit; Hållbar konsumtion; Behovsidentifikation; Bärkassar;

    Sammanfattning : Ständig förändring är strakt förknippat med modeindustrin, då nya trender och stilar tenderar att förändras kontinuerligt. I västvärlden konsumerar människor betydligt mer modeprodukter än vad naturens resurser tillåter. Modekonsumenterna fick dock en insyn av textilbranschens negativa miljöpåverkan år 2017. LÄS MER

  5. 5. Egoism eller Altruism - Hur tänker konsumenter kring hållbar konsumtion? : En kvalitativ studie om det gap som identifierats mellan attityd och beteende avseende hållbar konsumtion.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Lundgren; Catherine Christoffersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhet är ett ständigt aktuellt problem och under de senaste decennierna har människans globala påverkan på naturen accelererat snabbare än någonsin, till stor del på grund av västvärldens beteende-och konsumtionsmönster. Ju mer som produceras och konsumeras, desto mer påverkas allt levande omkring. LÄS MER