Sökning: "köpsituationer"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet köpsituationer.
1. Big data = Big money? : En kvantitativ studie om big data, förtroende och köp online
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning har entydigt visat på att ett ökat förtroende hos kunder i köpsituationer ökar deras vilja att genomföra köp. Vilka faktorer som påverkar kunders förtroende har även det undersökts flitigt och faktorer som kan kopplas till hantering av kunders data tas allt oftare upp som avgörande. LÄS MER
2. Egoism eller Altruism - Hur tänker konsumenter kring hållbar konsumtion? : En kvalitativ studie om det gap som identifierats mellan attityd och beteende avseende hållbar konsumtion.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hållbarhet är ett ständigt aktuellt problem och under de senaste decennierna har människans globala påverkan på naturen accelererat snabbare än någonsin, till stor del på grund av västvärldens beteende-och konsumtionsmönster. Ju mer som produceras och konsumeras, desto mer påverkas allt levande omkring. LÄS MER
3. Är priset ett sätt att påverka mängd frukt och grönsaker i kosten?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Sahlgrenska Akademin vid Göteborgs universitet Avdelningen för invärtesmedicin och klinisk nutrition Sammanfattning Titel: Är priset ett sätt att påverka mängd frukt och grönsaker i kosten? Författare: Maria Popov Handledare: Heléne Bertéus Forslund Examinator: Ingrid Larsson Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Examensarbete, 15 hp Datum: 2013-05-23 Bakgrund: Intag av frukt och grönsaker (FG) är viktigt för hälsan, bland annat för förekomst av fetma, diabetes och hjärt-kärlsjukdomar. I höginkomstländer är en ökning av FG-intaget önskvärd, då endast en liten del av befolkningen äter rekommenderade mängder, samtidigt som nämnda sjukdomar står för flest fall av ohälsa och död. LÄS MER
4. Färg på tidskriftsomslag : En studie om färgers betydelse på Cosmopolitans omslag
Kandidat-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : En konsument blir ständigt påverkad av olika intryck i en butik där produkter slåss om uppmärksamhet och försöker att särskilja sig från konkurrenter. En produkt som trängs med flera andra på butikshyllan är tidskrifter, där antal titlar på den svenska marknaden har ökat med 40 procent de senaste tio åren. LÄS MER
5. Konsumentbeteende : Män och kvinnors beteende i köpprocessen, en jämförelse
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det blir allt viktigare för företagsledare och butikspersonal att känna till hur män och kvinnor agerar i sina köpsituationer, och då det finns knapphändig information inom ämnet tycker vi att det är intressant att göra en undersökning inom området. Tanken är att få fram de skillnader som antas finnas mellan män och kvinnor i deras genomgång av köpprocessen inom konfektionsbranschen. LÄS MER