Sökning: "köpstark målgrupp"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden köpstark målgrupp.

  1. 1. Seniorers köpbeteende: om preferenser och barriärer i den onlinebaserade köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lina Johansson; Erika Strube; [2015]
    Nyckelord :Senior; Köpbeslutsprocess; Påverkansfaktor; Barriär; Preferens; Ålderism; Onlinebaserad handel.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Onlinebaserad handel ökar, liksom forskning kring olika konsumentgruppers köpbeteende vid onlinebaserade köp. Seniorer är en köpstark konsumentgrupp, men är samtidigt en målgrupp som är underrepresenterade i forskning kring köpbeteende gällande onlinebaserad handel. LÄS MER

  2. 2. Hur skiljer sig nyhetsvärderingen på Rapport och TV4Nyheterna? : En kvantitativ innehållsanalys av ett kommersiellt och ett ickekommersiellt nyhetsprogram.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Elin Skanne; [2009]
    Nyckelord :Tv; Nyheter; Public Service; kommersiell tv; tv-kanal; reklamfinansierad; nyhetsvärdering; TV-nyheter; kommersiell och ickekommersiell tv; nyhetsvärdering;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur nyhetsvärdering skiljer sig på kommersiella och ickekommersiella nyhetsprogram. De analysenheter som har valts är TV4Nyheterna och Rapport, SVT.  SVT och TV 4 står tillsammans för mer än 75 procent av svenska folkets TV-tittande. LÄS MER

  3. 3. En affärsplan i ekologins anda

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Madeleine Axebrink; Elin Andersson; Sofie Björk; [2008]
    Nyckelord :fair trade city; ekologiska kläder; butik; miljöpåverkan;

    Sammanfattning : Syftet med det här projektet är att starta en butik som säljer ekologiska och miljövänligakläder. Genom att utarbeta en affärsidé, affärsplan och göra en marknadsundersökningfår vi reda på om detta är möjligt. Idén har vuxit fram under utbildningensgång då många kurser tagit upp den miljöpåverkan våra kläder står för. LÄS MER