Sökning: "köpt media"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden köpt media.

  1. 1. Konsumentbeteendets påverkan på försörjningskedjan : Kvantitativ studie om att undersöka effekter av ändrad livsmedelskonsumtion under oro för kriser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Anja Helmersson; Julia Tjus; [2022]
    Nyckelord :consumer behavior; supply chain; food supply chain FSC; bullwhip effect; konsumentbeteende; försörjningskedja; livsmedelsförsörjningskedja; bullwhip-effekt;

    Sammanfattning : Konsumentbeteende påverkas av olika faktorer, oro för kriser är något som kan förändra konsumentbeteendet och ha en stor påverkan på livsmedelskedjan. Under covid-19 syntes dess förändringar tydligt då rädsla och oro fick människor att bunkra. Liknande beteenden märktes även under början av kriget mellan Ryssland och Ukraina. LÄS MER

  2. 2. Vad vet vi som konsumenter egentligen om probiotika? – En enkätstudie om probiotiska livsmedel och konsumenters medvetenhet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emil Gustafsschöld; Fabian Ruff; [2019-08-14]
    Nyckelord :Hälsopromotion; Hälsopåståenden; Konsumtion; Marknadsföring; Probiotika;

    Sammanfattning : Trots ett ökande intresse och aktuell forskning kring probiotiska livsmedels hälsoeffekter, får de inte marknadsföras med hälsofördelar då det inte finns tillräcklig vetenskaplig grund. Ny litteratur om probiotika skrivs som är mer eller mindre vetenskaplig och informationen om probiotika som konsumenter möts av från media blir allt större. LÄS MER

  3. 3. Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Michelsen; Alice Beckman; Julia Torstensson; [2018]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Köpprocessen; Digitalisering; Högengagemangsprodukt; Premiumbil; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inbound Marketing – en framgångsstrategi? En kvalitativ studie på premiumbilar som högengagemangsköp utifrån konsumenter och Mercedes-Benz Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alice Beckman, Clara Michélsen, Julia Torstensson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Inbound Marketing, Köpprocessen, Digitalisering, Högengagemangsprodukt, Premiumbil Syfte: Syftet med studien är att, med anledning av ett förändrat medielandskap, utvärdera Inbound Marketing som digital marknadsföringsstrategi vid premiumbilköp som högengagemangsprodukt. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Hur ser hemmen ut i Sköna hem? : En kritisk diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad, GIS

    Författare :Johan Gunhamre; [2017]
    Nyckelord :Hemmet; samhället; media; identitet; livsstil och stadsutveckling;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hem i Sverige, platserna där hemmen är lokaliserade, samt om de boende och deras inredningar. Fokuset ligger på människors identiteter, livsstilar och smak, samt stadsutveckling. Syftet med den här uppsatsen är att i mer generella termer diskutera stadsutvecklingen i förhållande till hemmets utveckling. LÄS MER

  5. 5. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER