Sökning: "köpt reklam"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden köpt reklam.
6. Comparison of user and item-based collaborative filtering on sparse data
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Recommender systems are used extensively today in many areas to help users and consumers with making decisions. Amazon recommends books based on what you have previously viewed and purchased, Netflix presents you with shows and movies you might enjoy based on your interactions with the platform and Facebook serves personalized ads to every user based on gathered browsing information. LÄS MER
7. Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER
8. Placerad produktreklam i modebloggar : - En studie om placerad produktreklam i svenska modebloggar och dess påverkan på bloggläsarna.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Att marknadsföra sig rätt har idag blivit A och O för företag. För att överleva är det av högsta vikt att finna nya forum att placera sin reklam i. Idag finns det dock så mycket reklam som cirkulerar i samhället att företagen måste konkurrera om konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER
9. Attitudes Towards Television Commercials with an Underlying Health Claim
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Health and eating healthy has become increasingly popular during the recent decades. On television, countless numbers of food commercials claim their products to be healthy, and fit good looking people propagate for the benefits of the products. At the same time, there are many studies showing these marketing messages to be highly misleading. LÄS MER
10. Barn & TV-reklam : En studie om tv-reklamens påverkan på barn
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to investigate if and how children acknowledge TV-commercials, and if that is the case, are their preferences in products a result of it? The study also investigates which TV-commercials that are broadcasted together with children’s programs and if and how the children acknowledge these. The studies are based on interviews and an exercise with pictures that was carried out with two groups containing four children each. LÄS MER