Sökning: "k pop"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden k pop.

  1. 1. Parasociala relationer och k-pop : En innehållsanalys av parasociala relationer i kommentarerna på kvinnliga respektive manliga k-popgruppers YouTube vloggar ur ett feministiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emil Høgsnes; Alexandra Popova; [2024]
    Nyckelord :Parasocial relationship; k-pop; sociala medier; kommentarsfält; könsskillnader;

    Sammanfattning : This essay examines the presence of parasocial relationships in the comments of one k-pop girl group’s and one k-pop boy group’s vlog series on YouTube with the intent to compare and examine if the way parasocial relationships are expressed differentiates if the artist in question is a man or a woman. By the study of the two comment sections this essay intends to contribute with insights about the phenomenon of parasocial relationships from a feminist perspective. LÄS MER

  2. 2. ”Måste påminna mig om attjag inte känner dem i verkligheten” : En studie om svenska k-popfans parasociala vanor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jian Cedi Agustin Sarmiento; Saga Fjordevik; [2024]
    Nyckelord :parasocial interaction; parasocial relationship; gender; stereotypes; k-pop; sweden;

    Sammanfattning : This quantitative study aims to understand the parasocial interaction (PSI) and parasocial relationship (PSR) between Swedish k-pop (korean popular music) fans and k-pop idols. The study also aims to understand how gender and stereotypes affect the way parasocial relationships are formed and upheld. LÄS MER

  3. 3. More Than a Music Artist? A qualitative study on consumer archetypes through the dynamics of fan-artist parasocial relationships

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Francesca Scriboni; Yasmine Ferchichi; [2023]
    Nyckelord :Parasocial Relationships; Fan-artist Engagement; Personal Branding; Content Creation; Consumer Attitudes; Fan Support; Fan Investments; Consumer Archetypes; Music Industry; K-pop Industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This study examines how parasocial relationships between music artists and fans foster a plethora of different consumer attitudinal outcomes, with the purpose to provide clarity through the shaping of distinct consumer archetypes, while offering in this way practical insights for marketers and industry professionals. The context of K-pop is used to delve deeper into the understanding of the use of the parasocial sphere in the music industry scenario. LÄS MER

  4. 4. K-pop vs. Orientalism: "All asiatisk framgång måste bortförklaras." : K-popfans förhandlingar av kön, idolskap och fandom i sociala medier.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Umeå centrum för genusstudier (UCGS)

    Författare :Evelina Östlund; [2023]
    Nyckelord :K-pop; orientalism; postkolonialism; fandom; identitet; representation;

    Sammanfattning : K-pop is the latest in a long line of example of ways East Asian cultures have been constructed in the West. Over time this has created generalizations about K-pop as a phenomenon and as a music industry. Furthermore, it has also contributed to a specific narrative about K-pop fans and how their experiences are justified. LÄS MER

  5. 5. “달라 한다면 QUIERO DARTE TODO MI AMOR, YEAH” Un análisis del cambio de código y del nivel de corrección gramatical de español en la música popular coreana

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Lisa Björkroth; [2022-08-12]
    Nyckelord :fraser på spanska; låttexter; K-pop; kodväxling; grammatisk felanalys;

    Sammanfattning : Intresset för K-pop har ökat enormt världen över under de senaste åren. Eftersom musikgenren numera anpassar sig till en global publik är det nästintill omöjligt att hitta låtar som inte innehåller text på engelska. LÄS MER