Sökning: "kaffe och kaffemaskin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kaffe och kaffemaskin.

  1. 1. Konceptutveckling av transportlösning för kaffeutrustning till event

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Svante Alfredsson; [2016]
    Nyckelord :event; ergonomics; noish lifting equation; lifting tasks; coffee; coffee equipment; transport; coffee machine; event; evenemang; ergonomi; kaffe; kaffeutrustning; kaffemaskin; transport; lyftarbeten; noish lyftekvation; mobil;

    Sammanfattning : This thesis is done during the spring semester 2016 for the Bachelor of Science in Innovation and Design programme at Karlstad University. The mission of the thesis was provided by the company 3TEMP AB in Arvika. In order to serve large quantities of coffee at big events, festivals and fairs a powerful coffee machine is required. LÄS MER

  2. 2. Konceptframtagning av kaffebryggare för kaffeentusiaster.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Jacob Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Concept; concept development; product development; coffee; coffee brewing; coffee machine; design; design process; Koncept; konceptframtagning; produktutveckling; kaffe; kaffebryggning; kaffemaskin; design; designprocess;

    Sammanfattning : Uppdragsgivaren 3TEMP AB har visionen att med en ny produkt kunna ta sig in på hemmamarknaden för kaffeutrustning. De har planer på en produkt som fungerar som en automatisk kaffebryggare som maler kaffebönor och fyller en kopp. LÄS MER

  3. 3. En kopp inkapslat kaffe : En varumärkesanalys av Nespresso ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Denise Touma; [2012]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesarbete; varumärkesprocess; branding; reklam; reklamfilm; Nespresso; Nestlé; kundrelationer; kundfokus; kaffe och kaffemaskin;

    Sammanfattning : Hur uppfattas Nespressos varumärke av deras konsumenter? Hur skiljer sig konsumenternas uppfattningar ifrån Nespressos uppfattningar om sig själva? Upplevs varumärket som det är tänkt att göra? Anser konsumenterna att Nespressos lyckats med sitt varumärkesarbete? Att arbeta med varumärkesuppbyggande process kan anses vara omfattade och komplext. Varumärkesarbete består av flera olika delar som måste samspela och arbeta för att skapa en helhet. LÄS MER

  4. 4. Redesign of a water tank : – from metal to plastic

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Sara Häggström; Karin Thunman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har genomförts i samarbete med Coffee Queen AB i Arvika för att ta fram ett konstruktionsunderlag för en förbättrad vattentank. Tidigare var tanken tillverkad i rostfritt stål, men för att minska kostnaderna var företaget intresserade av att ta fram en konstruktion i plast. LÄS MER