Sökning: "kaizen och tqm"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kaizen och tqm.

  1. 1. Undersökning av stöd för värderingar, vid arbete med ständiga förbättringar av processer, viktiga för offensiv kvalitetsutveckling : En studie ur ett kvalitetsledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Camilla Hellman Edman; [2020]
    Nyckelord :Continuous improvements; Kaizen; Values; Total Quality Management TQM ; Quality control; Process control; PDCA; Continuous improvements; Kaizen; Values; Total Quality Management TQM ; Quality control; Process control; PDCA;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet har fördjupat sig inom två områden inom kvalitetsledning. Det första området är ”ständiga förbättringar av processer”. Den andra är en ”mjuk sida” av kvalitetsledning, värderingarna.En enkät har tagits fram som ska kunna mäta stöd för olika värderingar. LÄS MER

  2. 2. Effektivisering av orderhanteringsprocessen : En fallstudie på Syntronic SPS Sandviken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Lundin Lovisa; [2019]
    Nyckelord :Industriell ekonomi; orderhantering; effektivisering; ledtider; Lean;

    Sammanfattning : Inom dagens tillverkande företag pågår en allt större konkurrens om att vinna marknadens kunder. En av de främsta konkurrenskrafterna är korta ledtider. Som ett led i detta har vetenskapliga filosofier och metoder inom Lean blivit allt mer förekommande inom verksamheterna. LÄS MER

  3. 3. Analys och planering införigångsättning av förbättringsarbete på Demotikos AB

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Dan Cohen Rosenbaum; [2015]
    Nyckelord :Improvement work; quality; Kaizen; business development; continuous improvement CI ; communication; organization; implementation; cross-functional leadership; suggestion schemes; QC-circles; TQM; human-oriented; customer needs; value-adding; introduce; actuate; obstacles; barriers.; Förbättringsarbete; kvalitet; Kaizen; verksamhetsutveckling; kontinuerliga förbättringar CI ; kommunikation; organisation; implementering; tvärfunktionellt ledarskap; förslagsverksamhet; QC-cirklar; TQM; människoorienterad; kundbehov; värdeskapande; uppstart; igångsättning; svårigheter; förhinder.;

    Sammanfattning : Många företag står idag inför en affärssituation med stigande konkurrens,krympande marknader, och ökade kundkrav. Framför allt sitter många fast i ett föråldrat sätt attdriva sin verksamhet på, som är dåligt anpassat för den allt tuffare marknaden. LÄS MER

  4. 4. Streamlining the invisible value chain : - reduction of losses within administrative processes: a case study

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Sara Davidsson; Viktor Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :Administrative processes; Administration; Continuous improvement; Case study; PDCA; Kaizen; Streamline; Information flow; Quality; Lean; TQM; Six Sigma; 5S; ISO 9000; Change Management; TQMain; Administrationsprocesser; Administration; Ständiga förbättringar; Fallstudie; PDCA; Kaizen; Effektivisering; Informationsflöde; Kvalitet; Lean; TQM; Six Sigma; 5S; ISO 9000; Change Management; TQMain;

    Sammanfattning : Continuous improvement of various processes within a company is a necessity to remain competitive on the market. There are many different improvement methodologies to streamline work routines; however the different methodologies do not sufficiently embrace administrative processes or the employee motivation regarding changes. LÄS MER

  5. 5. Förbättringsarbete och hur det påverkar medarbetare -En fallstudie av IKEA Bäckebol

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Eriksson; Fredrik Fogelström; [2010-08-25]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; förbättringsarbete; ständiga förbättringar; innovationer; Kaizen; Lean; TQM och BPR.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: IKEA har en uttalad vision att alltid vilja bli bättre. Företaget använder sig av förbättringsarbete men arbetar inte efter någon specifik förbättringsmetod. Trots detta faktum har IKEA varit mycket framgångsrika. LÄS MER