Sökning: "kalmar marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden kalmar marknadsföring.
1. Sharing Knowledge is Sharing Power : A case study on inter-organizational knowledge transfer within a destination
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : The key to an organization's long-term success is a sustainable competitive advantage. In a global market characterized by fierce competition, organizations differentiate themselves no longer through their competitive position or technological or human resources but through knowledge. LÄS MER
2. Spegel spegel på väggen där : En kvalitativ undersökning kring unga vuxnas attityder till sponsrade skönhetsingrepp via influencers.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This report explores the influence of influencer posts featuring paid collaborations for cosmetic surgeries on social media followers. Building upon the investigative SVT documentary "Priset vi betalar" by journalist Frida Söderlund, the documentary delves into the world of influencers and the dynamics behind their accounts. LÄS MER
3. Institutional support for the internationalization of Swedish Small and Medium-Sized Enterprises. : A Study of the Kalmar Region
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Extant research concludes that SMEs tend to be highly dependent on the local institutional environment when internationalizing. In relation to that, international business literature accentuates the lack of studies that aim to understand how government support influences SMEs' international business performance. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER
5. En vit fläck på kartan : En studie om destinationsutveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det var efter jubileumsåret resan tog fart, på riktigt. Det var perfekt läge för staden att hitta nya vägar till framgång. Turismen blomstrar under sommarmånaderna - men nu återstår möjligtvis en förändring för att fortsätta att utvecklas genom att locka nya besökare och resurser till kuststaden Kalmar. LÄS MER