Sökning: "kalmar marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade orden kalmar marknadsföring.

  1. 1. Sharing Knowledge is Sharing Power : A case study on inter-organizational knowledge transfer within a destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Pahlow Mariele; Cajsa Svensson; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management KM ; Inter-organizational knowledge transfer; Destination management organization DMO ; Small and medium-sized enterprises SME s ; Destination development; Tourism stakeholders; Sustainable competitive advantage; Kalmar;

    Sammanfattning : The key to an organization's long-term success is a sustainable competitive advantage. In a global market characterized by fierce competition, organizations differentiate themselves no longer through their competitive position or technological or human resources but through knowledge. LÄS MER

  2. 2. Spegel spegel på väggen där : En kvalitativ undersökning kring unga vuxnas attityder till sponsrade skönhetsingrepp via influencers.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :John Johansson; Oscar Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Cosmetic surgery; Marketing; Parasocial relation; Gender norms; Audience effect; Influencer; Skönhetsingrepp; Marknadsföring; Parasocial relation; Könsnormer; Publikeffekt;

    Sammanfattning : This report explores the influence of influencer posts featuring paid collaborations for cosmetic surgeries on social media followers. Building upon the investigative SVT documentary "Priset vi betalar" by journalist Frida Söderlund, the documentary delves into the world of influencers and the dynamics behind their accounts. LÄS MER

  3. 3. Institutional support for the internationalization of Swedish Small and Medium-Sized Enterprises. : A Study of the Kalmar Region

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Björk; Alex Matrsson; [2022]
    Nyckelord :Institutional environment; Internationalization process; Governmental support; Small and Mid-size Enterprise; Home market; International business strategy; Swedish government; Kalmar region; Policymakers.; Institutionell miljö; Internationaliserings process; Statligt stöd; Små och Medel stora företag; Hemmamarknad; Internationell företagsstrategi; Svenska staten; Kalmar regionen; Beslutsfattare.;

    Sammanfattning : Extant research concludes that SMEs tend to be highly dependent on the local institutional environment when internationalizing. In relation to that, international business literature accentuates the lack of studies that aim to understand how government support influences SMEs' international business performance. LÄS MER

  4. 4. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Andersson; Alva Nimeryd; [2021]
    Nyckelord :Sensory marketing; the five senses; service escape; brand image; consumer experiences; value.; Sinnesmarknadsföring; sinnen; varumärkesimage; konsumentupplevelser; servicelandskap; värde.;

    Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER

  5. 5. En vit fläck på kartan : En studie om destinationsutveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Robin Gustavsson; Emil Jacobsen; [2020]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; destination; plats; turism; Kalmar.;

    Sammanfattning : Det var efter jubileumsåret resan tog fart, på riktigt. Det var perfekt läge för staden att hitta nya vägar till framgång. Turismen blomstrar under sommarmånaderna - men nu återstår möjligtvis en förändring för att fortsätta att utvecklas genom att locka nya besökare och resurser till kuststaden Kalmar. LÄS MER