Sökning: "kampanj marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden kampanj marknadsföring.

  1. 16. Eko på kampanj

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alice Graap; Sara Selin; [2018]
    Nyckelord :communication effects; attitudes; organic products; store flyers; sustainable consumption;

    Sammanfattning : Sustainable consumption has become an issue that society, including retailers, can no longer ignore, evident by Agenda 2030 and the Swedish government's call to action concerning the production and consumption of organic products. Whilst a majority of consumers are aware of environmental issues and also show positive attitudes towards organic products, consumption rates of these products are still relatively low which shows an inconsistency between attitudes and actual purchase behavior. LÄS MER

  2. 17. Celebrity brand endorsing

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Kristoffer Johansson; [2018]
    Nyckelord :Reklam; reklamfilm; marknadsföring; kändisar; endorserer;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". LÄS MER

  3. 18. Ephemeral Selves: A semiotic cultural analysis of a Swedish bicycle helmet campaign

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Robin Öberg; [2016]
    Nyckelord :Applied Cultural Analysis; Bicycle Helmets; C.S. Peirce; Cultural Anthropology; Ephemeral Selves; European Ethnology; Evaluation; Governance; MACA; Marketing; Material Culture; Materiality; Mixed-Methods Approach; Performance; Policy; Semiotics; Social Self; Statistics; Traffic Safety Campaign; Qualitative Insight; Cykelhjälmar; Efemära Själv; Europeisk Etnologi; Kvalitativ Insikt; Kulturantropologi; Marknadsföring; Materiell Kultur; Materialitet; Riktlinjer; Semiotik; Socialt Själv; SPSS; Statistik; Styrmedel; Tillämpad Kulturanalys; trafiksäkerhetskampanjer; Uppträdande; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : In 2014, Lund municipality in Sweden handed out 830 bicycle helmets for free. Such governance campaigns are commonplace in Sweden, yet no campaign has ever been evaluated. There are two research aims to this thesis. First, to evaluate how many of the 830 cyclists actually wear the bicycle helmets that they received. LÄS MER

  4. 19. Creating a campaign to reduce mental health stigma amongst students

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Ella Insulander; Henrik Larsson; [2016]
    Nyckelord :Social marknadsföring; kampanj; stigmatisering; psykisk ohälsa;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur stigmatisering kring psykisk ohälsa kan reduceras bland universitets- studenter genom en social marknadsföringskampanj. I studiens första del undersöks vilka riktlinjer som finns för utformning av en social marknadsföringskampanj, vidare undersöks vilka strategier som är effektivast för att minska stigmatisering kring psykisk ohälsa. LÄS MER

  5. 20. This is not a porcelain swan : A graphic campaign concept for second hand stores with charity purpose

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Veronica S Eksmo; Karin Götestrand; [2016]
    Nyckelord :grafisk design; kommunikation; kampanj; koncept; second hand; välgörenhet; ideella organisationer; marknadsföring; ökad betalningsvilja; non-profit; charity; forskning genom design; butik;

    Sammanfattning : Konsumtionen i världen ökar och ett sätt att motverka den miljöpåverkan det medför är återanvändning genom second hand. Många second hand-verksamheter har välgörenhetssyfte och för att uppmuntra till köp krävs god marknadsföring samt ett starkt varumärke och där spelar butiken en central roll. LÄS MER