Sökning: "kampanj marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden kampanj marknadsföring.
16. Eko på kampanj
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Sustainable consumption has become an issue that society, including retailers, can no longer ignore, evident by Agenda 2030 and the Swedish government's call to action concerning the production and consumption of organic products. Whilst a majority of consumers are aware of environmental issues and also show positive attitudes towards organic products, consumption rates of these products are still relatively low which shows an inconsistency between attitudes and actual purchase behavior. LÄS MER
17. Celebrity brand endorsing
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". LÄS MER
18. Ephemeral Selves: A semiotic cultural analysis of a Swedish bicycle helmet campaign
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : In 2014, Lund municipality in Sweden handed out 830 bicycle helmets for free. Such governance campaigns are commonplace in Sweden, yet no campaign has ever been evaluated. There are two research aims to this thesis. First, to evaluate how many of the 830 cyclists actually wear the bicycle helmets that they received. LÄS MER
19. Creating a campaign to reduce mental health stigma amongst students
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur stigmatisering kring psykisk ohälsa kan reduceras bland universitets- studenter genom en social marknadsföringskampanj. I studiens första del undersöks vilka riktlinjer som finns för utformning av en social marknadsföringskampanj, vidare undersöks vilka strategier som är effektivast för att minska stigmatisering kring psykisk ohälsa. LÄS MER
20. This is not a porcelain swan : A graphic campaign concept for second hand stores with charity purpose
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Konsumtionen i världen ökar och ett sätt att motverka den miljöpåverkan det medför är återanvändning genom second hand. Många second hand-verksamheter har välgörenhetssyfte och för att uppmuntra till köp krävs god marknadsföring samt ett starkt varumärke och där spelar butiken en central roll. LÄS MER