Sökning: "kampanj marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden kampanj marknadsföring.

  1. 21. En studie om två organisationers arbete mot näthat : Där nätmobbares hat möts med kärlek

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anna-Olivia Wadman; Rebecka Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen studerar två olika organisationers arbete i att motverka näthat. Uppsatsen studerar de olika organisationernas kampanjer och har för avsikt att finna olikheter och likheter i arbetet. LÄS MER

  2. 22. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Elin Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och  väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER

  3. 23. Movember : en hälsokampanj av sin tid - “Riktiga män som odlar riktiga mustascher och pratar om viktiga frågor”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Irjana Filipovic; Sarah Stancs; [2015]
    Nyckelord :Movember; Kampanj; Semiologi; Hälsokommunikation; Personligt varumärke; personal branding; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Movember - En hälsokampanj av sin tid Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsförfattare: Irjana Filipovic och Sarah Stancs Sammanfattning Denna uppsats undersöker internetbaserade hälsokampanjer och hur den utbredda digitaliseringen av hälsokommunikation påverkar kampanjens utformande, ton och målgrupp. LÄS MER

  4. 24. Crowdfunding : En studie om vad som kännetecknar designen av en lyckad kampanj

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Annika Svensson; [2015]
    Nyckelord :crowdfunding;

    Sammanfattning : Crowdfunding som ett sätt att söka finansiering och marknadsföring för en idé eller en produkt har vuxit enormt de senaste åren. Det har dock visat sig att det inte är så lätt att lyckas med sin kampanj. På crowdfundingsajten Kickstarter ligger just nu antalet lyckosamma kampanjer på endast 39,5 %. LÄS MER

  5. 25. Att bluffa till sig tillit : En kandidatuppsats om marknadsföring genom PR-bluffar och dess effekter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Undin; Christoffer Larsson; [2014]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trust; relationship marketing; communication; Public Relations; PR-bluff; fejk-PR; PR-kupp; tillit; relationsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen ämnar studera effekterna av att använda sig av en viss typ av PR i marknadsföring. En aktuell debatt i media idag diskuterar huruvida man får luras i PR eller inte och i och med detta har vissa kampanjer kallats för bland annat PR-bluffar, kuppar och fejk-PR. LÄS MER