Sökning: "kampanj marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden kampanj marknadsföring.
21. En studie om två organisationers arbete mot näthat : Där nätmobbares hat möts med kärlek
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Uppsatsen studerar två olika organisationers arbete i att motverka näthat. Uppsatsen studerar de olika organisationernas kampanjer och har för avsikt att finna olikheter och likheter i arbetet. LÄS MER
22. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER
23. Movember : en hälsokampanj av sin tid - “Riktiga män som odlar riktiga mustascher och pratar om viktiga frågor”
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Movember - En hälsokampanj av sin tid Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsförfattare: Irjana Filipovic och Sarah Stancs Sammanfattning Denna uppsats undersöker internetbaserade hälsokampanjer och hur den utbredda digitaliseringen av hälsokommunikation påverkar kampanjens utformande, ton och målgrupp. LÄS MER
24. Crowdfunding : En studie om vad som kännetecknar designen av en lyckad kampanj
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Crowdfunding som ett sätt att söka finansiering och marknadsföring för en idé eller en produkt har vuxit enormt de senaste åren. Det har dock visat sig att det inte är så lätt att lyckas med sin kampanj. På crowdfundingsajten Kickstarter ligger just nu antalet lyckosamma kampanjer på endast 39,5 %. LÄS MER
25. Att bluffa till sig tillit : En kandidatuppsats om marknadsföring genom PR-bluffar och dess effekter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen ämnar studera effekterna av att använda sig av en viss typ av PR i marknadsföring. En aktuell debatt i media idag diskuterar huruvida man får luras i PR eller inte och i och med detta har vissa kampanjer kallats för bland annat PR-bluffar, kuppar och fejk-PR. LÄS MER