Sökning: "kamratrespons"
Visar resultat 6 - 10 av 73 uppsatser innehållade ordet kamratrespons.
6. Fungerande kamratrespons i lågstadiets svenskundervisning- Sju grundskolelärares perspektiv
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The aim for this degree thesis was to investigate what seven teachers say about the conditions behind a functioning peer response in the primary schools' subject of Swedish. The study was built on qualitative data with semi structured interviews as a method of data collection. LÄS MER
7. Kamratrespons som skrivutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Respons från såväl lärare till elev som från elev till elev kan vara en möjlighet att utveckla elevers skrivande men kan även begränsa elevers skrivande om den inte ges på ett konstruktivt sätt. Vi fann det intressant för vår kommande yrkesroll att ta reda på vad det finns för möjligheter och fallgropar vid kamratrespons. LÄS MER
8. Kamratrespons i svenskundervisningen : En litteraturstudie om hur kamratrespons kan hjälpa elever i årskurs 4–6 när de skriver texter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna litteraturstudie lyfter fram varför lärare i årskurs 4–6 ska använda sig av kamratrespons i undervisningen. Att elever kan ge och ta emot respons står med i läroplanen och är något elever ska få kunskaper om. LÄS MER
9. Bedömningsmatriser under laboration och rapportskrivning i grundskolan : en studie om elevers upplevelse av matriser
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : I skolan görs kontinuerligt olika bedömningar för att ta reda på vad eleven har lärt sig och för att kunna sätta betyg. Formativ bedömning formar lärandet hos eleven och kan också forma undervisningen. LÄS MER
10. Det pedagogiska ledarskapet genom formativ bedömning och konkretisering av kunskapskraven : En studie om lärares uppfattningar och arbete med formativ bedömning, dess tolkningar och konkretiseringar av kunskapskraven i Svenska 1 på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka lärares tolkningar och konkretiseringar av kunskapskraven i Svenska 1 på gymnasiet samt lärares uppfattningar och arbete med formativ bedömning gällande de skriftliga momenten. Genom metodkombination baseras denna studie på semistrukturerade intervjuer med svensklärare samt en enkätundersökning som riktar sig till svensklärare på gymnasiet som har kurser i Svenska 1. LÄS MER