Sökning: "kan inte dra omfattande slutsatser men"
Visar resultat 21 - 25 av 43 uppsatser innehållade orden kan inte dra omfattande slutsatser men.
21. Miljöpåverkan av berikningsämnen - Livscykelanalys av berikningsämnen i Oatlys havredryck
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystem; Lunds universitet/Ekosystemteknik (CI)Sammanfattning : För att begränsa den globala uppvärmningen krävs en omställning mot en klimatmässigt hållbar livsmedelsförsörjning. Konsumtionen av kött och mejeriprodukter, som idag står för en stor andel av matens klimatpåverkan, behöver minska till förmån för mer resurseffektiva vegetabiliska livsmedel. LÄS MER
22. Vertical Axis Wind Turbines : A Mechanical Design Project and a Feasibility Study for Microgrids in Tanzania
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Detta arbete behandlar vindkraft med vertikal axel, att användas utanför ordinarie elnät, främst i byar och småföretag på landsbygden i utvecklingsländer. Två fristående projekt ingår. Det första handlar om konstruktion, med målet att utveckla ett koncept för att hålla kraftverkets vingar. LÄS MER
23. Granulocytär anaplasmos – andelen seropositiva hundar som är symptomlösa
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Anaplasma phagocytophilum är en fästingburen bakterie som kan orsaka en klinisk infektion, granulocytär anaplasmos, hos bland annat hundar. Enligt viss litteratur orsakar dock ofta bakterien endast en subklinisk infektion hos hundar, men det är inte utrett hur stor denna andel är. LÄS MER
24. Bevisöverenskommelsers giltighet och verkan i dispositiva tvistemål
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : I detta arbete har avhandlats bevisöverenskommelsers giltighet och verkan i dispositiva tvistemål. Som utgångspunkt har tagits att två jämbördiga kommersiella parter har ingått en bevisöverenskommelse, innan tvist dem emellan har uppstått. LÄS MER
25. Visual merchandise online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att presentera en struktur för online-baserade modeföretags visuellakommunikation. Utgångspunkten är den fysiska butikens visual merchandise-strategier, sommodifieras för att skapa en modell anpassad till online-perspektiv. LÄS MER