Sökning: "kanal5"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet kanal5.
1. Kanal 1 i Kanal5? : En kvantitativ studie om studenters attityder gentemot att public service utför marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : In recent years, the digitalization and media convergence has increased, which has made the market for public service- medias more competitive. Perhaps this is why public service has chosen to communicate with recipients outside their own channels. LÄS MER
2. This too shall pass: A study of strategic turnarounds in the Swedish Media Industry
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This study examines strategic turnarounds in the Swedish media industry, with a focus on external stakeholder relations. The industry has been going through a structural change, with new technologies leading to a shift in consumption behavior. LÄS MER
3. Alcohol Advertising in Sweden, UK and EU - a comparative study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Vi är utsatta för reklam för olika produkter dagligen. Reklamen lockar, den påverkar och uppmuntarar oss att införskaffa den marknadsförda produkten. Ett speciellt område är reklamen av alkoholhaltiga drycker, vilket varit föremål för stor debatt i samhället. LÄS MER
4. On-demand Television combined with non-real-time Peer-to-Peer Content Delivery for Television Content Providers
Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoSSammanfattning : With the expansion of the Internet and an increasing fraction of consumers having broadband connections, more and more content is finding its way on-line. Video content is becoming one of the most popular types of media content on the Internet. LÄS MER
5. Ungdomars val - SVT eller kommersiella kanaler? En kvalitativ studie om hur ungdomar förhåller sig till Sveriges television och kommersiella kanaler
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Ungdomars val – SVT eller kommersiella kanaler? Författare: Victoria Hindelid och Cathrine Nilsson Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Termin: Vårtermin 2007 Handledare: Marie Grusell Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka ungdomars förhållningssätt till Sveriges television och de kommersiella kanalerna. Metod & material: Kvalitativ undersökning i form av åtta individuella semistrukturerade djupintervjuer. LÄS MER