Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen anpassat sin kommunikationsstrategi under spridningen av coronaviruset
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi Författare: Henry Forsman och Julia Weideborn Handledare: Hans Allmér Examinator: Kaisa Lund Kurs: 2FE77E - Företagsekonomi III - marknadsföring, examensarbete (kandidat), 15 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, vårterminen 2020. Problemformulering: Spridningen av coronaviruset har försatt samhället i en prekär sits för bedrivande av restaurangverksamhet. LÄS MER
2. Ett val av sanning : En kritisk diskursanalys av sanningsanspråk i det amerikanska presidentvalet 2016
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Denna uppsats har som syfte att studera sanningsanspråk, alltså hur uttalanden presenteras somrepresentativa för sanning och verklighet, och hur dessa görs i de politiska debatterna mellanDonald Trump och Hillary Clinton i presidentvalet 2016. Analys kring hur debatternas utformningkan gynna och missgynna dess deltagares argumentation görs också. LÄS MER
3. ”Det händer att man Googlar en kandidat…” : - En studie om rekryterares syn på användningen av sociala medier ochsökmotorer vid bedömning av kandidater.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Sociala mediers påverkan vid bedömningen av kandidater i en rekryteringsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka på vilket sätt rekryterare använder sig av sociala medier för att hitta information om arbetssökande samt hur den information som går att hitta på sociala medier kan påverka uppfattningen av en individ. För att undersöka detta gjordes en enkätstudie där rekryterare fick svara på frågor angående deras användning av sociala medier. LÄS MER
5. ”Vi behöver finnas i sociala medier” : - En kvalitativ studie om hur Göteborgs stad interagerar med sina invånare med hjälp av sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Abstract Titel: ”Vi behöver finnas i sociala medier” – En kvalitativ studie om hur Göteborgs stad interagerar med sina invånare med hjälp av sociala medier. Författare: Alexander Lätt och Damir Grande Handledare: Ebba Sundin Examinator: Linus Andersson Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i medie- och kommunikationsvetenskap [15 hp] Termin: VT-16 Antal ord: 15 386 Syfte och frågeställningar: Syftet är att undersöka hur Göteborgs stad använder sig av sociala medier för att interagera med invånarna i staden, samt att undersöka hur Göteborgs stads framtida användning av sociala medier kan se ut såväl som att se hur Göteborgs stad fungerar som en opinionsbildare eller ej. LÄS MER