Sökning: "kandidatexamen uppsats"

Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade orden kandidatexamen uppsats.

  1. 21. CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erik Salzmann; Torbjörn Kirkevold; [2014]
    Nyckelord :CRM; Service development; Customer impact; Innovation; CRM; Tjänsteutveckling; Kundpåverkan; Innovation;

    Sammanfattning : Titel: CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster Nivå: Kandidatexamen, C-uppsats Författare: Erik Salzmann & Torbjörn Kirkevold Handledare: Sarah Philipson   Datum: 1/9-14   Syfte: Syftet men denna studie är att undersöka hur CRM-system används som verktyg för tjänsteutveckling i svenska tjänsteföretag. Från detta formulerades undersökningens forskningsfråga:   Hur skapar tjänsteföretag nya innovativa tjänster med hjälp av Costumer Relationship Management?   Metod: Undersökningen är gjord med hjälp kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 22. Implementering av CRM : Utifrån ett värdeskapande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :My Öst; Anna Strandberg; [2014]
    Nyckelord :CRM; implementering av CRM; värdeskapande; kundvärde; leverera och extrahera värde; värdeutbyte.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Implementering av CRM utifrån ett värdeskapande perspektiv   Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i Företagsekonomi med inriktning marknadsföring skriven på Högskolan i Gävle   Författare: Anna Strandberg & My Östh   Handledare: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick   Datum: Maj, 2014   Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån ett värdeskapande perspektiv skapa förståelse för hur företag implementerar CRM.   Metod: Vi har genomfört semistrukturerade intervjuer och som en följd av detta är denna studie av en kvalitativ karaktär. LÄS MER

  3. 23. Styr lagen etiken? : En studie om etikens betydelse för kontroversiella företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Cecilia Andersen; Emilia Lindquist; [2014]
    Nyckelord :alcohol; ethics; ethical marketing; stakeholders; legitimacy; alkohol; etik; etisk marknadsföring; intressenter; legitimitet;

    Sammanfattning : Titel: Styr lagen etiken? – En studie om etikens betydelse för kontroversiella företag. Nivå: C-uppsats, kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Cecilia Andersen och Emilia Lindquist. Handledare: Agneta Sundström. LÄS MER

  4. 24. Kvinnliga ledare inom polisen: En studie om hur det kvinnliga ledarskapet inom polisen framställs.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gole Daleni; Jenny Ivarsson; [2014]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kvinnliga ledare inom polisen: En studie om hur det kvinnliga ledarskapet inom polisen framställs. Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01, Service Management, Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT14 Författare: Jenny Ivarsson & Gole Daleni Handledare: Henrik Loodin Nyckelord: Maledominated, female, leadership, women leadership och traits Problem: Eftersom att kvinnliga ledare är underrepresenterade i polisyrket anser vi att det finns ett problem, då det ger ett intryck av ojämlikhet inom polisen. LÄS MER

  5. 25. Faktorer som påverkar vad som outsourcas : En fallstudie vid ett verkstadsbolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Johan Le; Andreas Tamas; [2014]
    Nyckelord :Outsourcing; Verkstadsbolag; organisation;

    Sammanfattning : Fallstudien "Faktorer som påverkar vad som outsourcas (- en fallstudie vid ett verkstadsbolag)" i kursen Examensarbete i företagsekonomi – kandidatexamen med inriktning mot redovisning, VT 2014 har genomförts av Johan Le och Andreas Tamas. Den moderna varianten av outsourcing har i takt med globaliseringen blivit alltmer populär, byggts på och förändrats sedan dess utveckling på 70-talet. LÄS MER