Sökning: "kandidatuppsats företagsekonomi lund"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats företagsekonomi lund.

  1. 6. Svenska kvinnor och hemelektronik

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gunnar Skarman; Miao Yan; Peter Burlin; [2007]
    Nyckelord :Demografi; hemelektronik; kön; servicekvalitet; personlig försäljning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Svenska kvinnor och hemelektronik - En studie i hur kvinnor upplever servicekvaliteten samt vilka produktaspekter de värderar högst när de handlar i svenska hemelektronikbutiker Ämne/kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, Företagsekonomi, 10 poäng Författare: Peter Burlin, Gunnar Skarman & Miao Yan Syfte: Syftet med denna uppsats är att få en bättre förståelse för hur kvinnor upplever svenska hemelektronikbutiker och den service de erhåller där. Vi vill även bättre förstå hur kvinnor resonerar när de ska handla hemelektronik, det vill säga vilka aspekter av en produkts kvaliteter de värderar högst. LÄS MER

  2. 7. Vad betyder ledaren? -en studie om ledarskapets påverkan för en servicekultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katja Johannesson; Anna Amberntsson; Philip Hjelt; [2006]
    Nyckelord :servicekultur; kultur; ledarskap och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vad betyder ledaren? – en studie om ledarskapets betydelse för en servicekultur Författare: Anna Amberntsson, Philip Hjelt, Katja Johannesson Handledare: Anette Svingstedt, Filippa Säwe Kurs: SMT 302, kandidatuppsats 10 p, Institutionen för Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Problemdiskussion: Ute i arbetslivet är det inte alla ledare inom servicesektorn som handlar såsom de borde för bibehållandet av en bra servicekultur inom organisationen. För att en servicekultur överhuvudtaget ska vara möjlig finns det en rad samverkande processer mellan ledare och personal som kan leda till att en god servicekultur skapas och bibehålls. LÄS MER