Sökning: "kandidatuppsats ikea"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats ikea.

  1. 1. Datadriven affärsanalys som underlag för en högre grad av beslutskvalitet : En fallstudie inom IKEA Karlstad

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Robert Landgren; [2023]
    Nyckelord :Datadrivna affärsanalyser; beslutsfattande; beslutskvalitet; data; big data; business intelligence; affärsanalys; digital mognadsgrad; fallstudie;

    Sammanfattning : I en utmanande tid för detaljhandeln är beslut som fattas av högre betydelse, vilket medför att redan tillgängliga resurser är viktigare att tillvarata för att supportera beslutsfattandet. Verksamheters data är enligt många en stor tillgång genom datadrivna affärsanalysers möjligheter att åstadkomma de mer välgrundade beslutsunderlag som definierar en högre grad av beslutskvalitet. LÄS MER

  2. 2. Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Flora Trast; Johanna Lundh; [2022]
    Nyckelord :IKEA Family; customer loyalty; customer satisfaction; customer clubs; customer engagement; IKEA Family; kundlojalitet; kundnöjdhet; kundklubb; kundengagemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Hur kan IKEA Family utvecklas för att skapa ökad kundlojalitet?   Datum: 2022-06-03  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Författare: Johanna Lundh och Flora Trast  Handledare: Anders Parment  Sökord: IKEA Family, IKEA, kundlojalitet, kundklubb, kundnöjdhet, kundengagemang  Problemformulering: Denna uppsats ämnar undersöka om det finns potentiella brister inom IKEA Family, vilka dessa brister är samt vilken förbättringspotential det finns för IKEA Family för att generera högre kundlojalitet.   Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om hur IKEA Family bör vara utformad utifrån ett kundlojalitetsperspektiv, samt om det finns några specifika förmåner och möjliga förbättringspunkter som är avgörande för att medlemmarna ska vara lojala. LÄS MER

  3. 3. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring : Kunden som medproducent

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Michél Moussa; Martin Jemsö; [2009]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; medproducentansvar; lönsamhet; relationer; värdeskapande; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Vi har valt att utifrån vår uppsats undersöka hur två företag – Swedbank och IKEA – arbetar med att få med kunden som medproducent. Hur de genom relationsmarknadsföring tillfredställer kundernas behov och hur ”kundnöjdheten” uppnås genom kundens delaktighet. LÄS MER

  5. 5. Två kulturer under ett tak : Franchising - IKEA, en fallstudie

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Codine Assaad; Ulrika Mauricci; [2008]
    Nyckelord :Franchising; styrning; kulturella skillnader; IKEA;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Två kulturer under ett tak. Franchising – IKEA, en fallstudie Kurs: EFO018, Kandidatuppsats i ekonomistyrning, 15 hp Författare:  Codine Assaad och Ulrika Mauricci Handledare: Björn Johansson Syfte: Syftet med uppsatsen var att undersöka hur de kulturella skillnaderna påverkar styrningen av ett svenskt franchiseföretag etablerat i Saudiarabien. LÄS MER