Sökning: "kandidatuppsats mälardalens högskola"
Visar resultat 1 - 5 av 113 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats mälardalens högskola.
1. NFT: En väg till kundengagemang : En kvalitativ studie om hur NFT kan användas i lojalitetsprogram.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: [2022-06-01] Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola. Författare: Emely Solis (00/01/16) Pavel Kerim (95/03/29) Titel: NFT: En väg till kundengagemang Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Lojalitetsprogram, NFT, Förtroende, Emotionell anknytning, kundengagemang. LÄS MER
2. En Studie Om Förändringen Av Redovisningskonsultens Arbetsroll Till Följd Av Digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum:2022-06-02 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare: AL Hano Faro, Sura George 920101 Alen Jajeno 971228 Mohammad Jamal 000910 Title:En studie om förändringen av redovisningskonsultens arbetsroll till följd av digitaliseringen Handledare:Ulla Pettersson Nyckelord: Redovisningskonsult, auktoriserad redovisningskonsult, kompetenskrav, digitalisering,profession, legitimitet, digitalisering inom redovisning Frågeställningar: • Vilken förändring har digitaliseringen medfört på redovisningskonsultens arbetssätt och arbetsuppgifter under de senaste 10-15 åren? Hur har redovisningskonsultens kompetenskrav förändrats under de senaste 10-15 åren med hänsyn till digitaliseringen? Syfte: Syftet är att undersöka vad digitaliseringen medfört för förändringar till redovisningskonsultens arbetsuppgifter, arbetssätt samt kompetenskraven under de senaste 10-15 åren. Metod: Under arbetet kommer en kvalitativ explanatorisk metod att tillämpas, vilket omfattar ett antal intervjuer med både auktoriserade såväl som icke auktoriserade redovisningskonsulter. LÄS MER
3. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola Författare: Gustav Blomqvist Oliver Hedman Alexander Nordström Käll Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd. Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER
4. "Henne behöver vi inte betala så mycket" : En kvalitativ studie om kvinnliga ekonomers upplevelser av möjligheten att löneförhandla.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum: 2 juni 2021Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens HögskolaFörfattare: Vicky Hertzberg (99/04/04), Amanda Ström (97/12/13)Titel: “Henne behöver vi inte betala så mycket” En kvalitativ studie om kvinnliga ekonomers upplevelser av möjligheten att löneförhandla.Handledare: Johan GrinbergsNyckelord: Könsbaserade löneskillnader, löneförhandling, diskriminering, stereotyper i löneförhandling, könsroller och kvinnliga ekonomerslöner. LÄS MER
5. Digitaliseringens påverkan på revisionen : Med fokus på effektivitet
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp. Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola. Författare: Tilda Bylund Cherif & Jamie Pettersson Titel: Digitaliseringens påverkan på revisionen Handledare: Fredrik Jeanson Nyckelord: Revision, Effektivitet, Digitalisering, Automatisering, RPA. LÄS MER