Sökning: "kandidatuppsats organisation"

Visar resultat 11 - 15 av 139 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats organisation.

  1. 11. FÖRÄNDRINGSLEDNING VID DIGITAL TRANSFORMATION En fallstudie av ett internationellt logistikföretag Kandidatuppsats

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Ekström; Filippa Svan; [2022-07-01]
    Nyckelord :Digitalisering; Digital transformation; Försörjningskedja; Förändringsledning; Hierarkisk struktur; Logistik; operativ-; taktisk- och strategisk nivå.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Affärsmiljön genomgår just nu stora förändringar på grund av den digitala transformationen. Exempel på en bransch som haft svårt att genomföra omställningen och följa omgivningens utvecklingstakt är logistikbranschen. LÄS MER

  2. 12. Från nyanställd till en del av organisationen : En studie om nyanställdas förväntningar i perioden mellan anställningsavtalets uppkomst och faktiskt tillträde av tjänst.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sara Ek; Hilda Gran; [2022]
    Nyckelord :anställning; onboardning; employee retention; rekrytering;

    Sammanfattning : Författare: Sara Ek och Hilda Gran Handledare: Frederic Bill Examinator: Hans Wessblad Program: Human Resource Management, 180 hp Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E Titel: Från nyanställd till en del av organisationen: En studie om nyanställdas förväntningar i perioden mellan anställningsavtalets uppkomst och faktiskt tillträde av tjänst Frågeställning: Vilka förväntningar har nyanställda gentemot arbetsgivaren under perioden mellan anställningsavtalets uppkomst och faktiskt tillträde av tjänst? Syfte: Studiens syfte är att beskriva nyanställdas förväntningar för att urskilja hur organisationer kan utveckla employee retention i perioden innan tillträdet av tjänst. Metod: Studien utgår från en induktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  3. 13. Safety first : En kvantitativ studie om ledares säkerhetsklimat och safety performance i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emil Eriksson; Michael Forssén; [2022]
    Nyckelord :säkerhetskultur; nosacq-50; safety climate; safety performance; safety leadership;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats syftade till att mäta säkerhetsklimatet bland ledarna i en organisation verkandes inom elbranschen och jämföra detta med branschgenomsnittet samt andra branscher. Vidare undersöktes säkerhetsklimatet i relation till safety performance inom organisationen. LÄS MER

  4. 14. Obligatorisk träning på arbetstid : Förmån eller påtvingad träningshets?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Persson; Josefina Johansson Thörnberg; Daniella Karlsson; [2022]
    Nyckelord :physical activity; training; wellness; mandatory; organizational control; normative governance; ethics; privacy; fysisk aktivitet; träning; friskvård; obligatorisk; organisatorisk kontroll; normativ styrning; etik; personlig integritet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E,Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2022. LÄS MER

  5. 15. Arbetsgivarvarumärke – en kvalitativ studie offentlig sektor : Upplevelsen av arbetet med arbetsgivarvarumärket inom en kommunal äldreomsorgsförvaltning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Mathilda Lundström; Anneli Nordvall; [2022]
    Nyckelord :employer brand; employer branding; communication; attributes; public sector; municipality; elderly care; arbetsgivarvarumärke; varumärke; kommunikation; attribut; offentlig sektor; kommun; äldreomsorg;

    Sammanfattning : Tidigare forskning menar på att det gynnar en organisation att börja arbetet med ett arbetsgivarvarumärke internt, att erbjuda befintliga medarbetare betydande attribut och på så vis uppfattas som autentisk, attraktiv och unik. Detta i sin tur skapar ambassadörer för organisationen och ett gott rykte som arbetsgivare vilket attraherar potentiella medarbetare (Backhaus & Tikoo, 2004; Lundkvist, 2015; Maxwell & Knox, 2009). LÄS MER