Sökning: "kandidatuppsats service management"

Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats service management.

  1. 1. Konsumenters motivation till att återförsälja kläder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Emelie Olesen; [2020]
    Nyckelord :consumers as resellers; konsumentåterförsäljare; konsumentbeteende; motivationer; second hand; kläder; hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters motivation till att återförsälja kläder. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. KSMK65 Examensarbete för kandidatexamen, VT2020, 15 HP. LÄS MER

  2. 2. Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Sanna Bengtsson; Linnea Svensson; [2020]
    Nyckelord :Psykosocial arbetsmiljö; värde; värdeskapande; värdeförstörande; rektor och skolpersonal.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Tricket är att försöka komma på vad som finns under ytan - En kvalitativ studie om den psykosociala arbetsmiljön utifrån värde. Författare: Linnea Svensson och Sanna Bengtsson. Handledare: Elin Bommenel. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, Lund Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  3. 3. Det gröna stödet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Linn Forsander; Saga Kjell; [2019]
    Nyckelord :startups; ekologisk hållbarhet; ekoentreprenör; stöd; resurser; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Det gröna stödet - “det ska vara lätt att göra rätt”. En kvalitativ studie om betydelsen av stöd för att underlätta ekoentreprenörers utmaningar Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, VT 2019, 15 HP. LÄS MER

  4. 4. Jag tar aldrig av mig jobbhatten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Emma Andersson; Amanda Nordström; [2019]
    Nyckelord :Psykosocial ohälsa; social- och organisatorisk arbetsmiljö; chefens roll; the Romance of Leadership; tillgänglighet; effektivitet.; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: “Jag tar aldrig av mig jobbhatten”, en kvalitativ studie om hur chefer uppfattar sin psykosociala ohälsa. Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2019 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Handledare: Johan Alvehus Syfte och frågeställning: Syftet med denna studie är att undersöka den organisatoriska- och sociala ohälsa som existerar på arbetsplatser inom den privata sektorn, runt om i Helsingborg. LÄS MER

  5. 5. Design är mer än bara färg och form : En kvalitativ studie om hur design- och möbelmässor arbetar med tjänstedesign

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Andersson; Sabina Eskesjö Wolffsen; Maja Sundberg; [2019]
    Nyckelord :Design; tjänstedesign; design- och möbelmässor; mässarrangörer; utställare; besökare; kundupplevelse; värde; värdeskapande; innovation; interaktion.;

    Sammanfattning : Titel: Design är mer än bara färg och form Författare: Emma Andersson, Sabina Eskesjö Wolfssen & Maja Sundberg Examinator: Christine Tidåsen Handledare: MaxMikael Wilde Björling Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT19. LÄS MER