Sökning: "kandidatuppsats service management"

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats service management.

  1. 1. “Vem vill gå en romantisk promenad i ett industriområde?” En kvalitativ studie om logistikens betydelse som en tjänst för olika aktörer i ett citylogistikprojekt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Frida Andersson; Josefin Andersson; [2018]
    Nyckelord :Tjänstedominant logik; citylogistik; kommuner och logistik; värdeskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Titel: Vem vill gå en romantisk promenad i ett industriområde? En kvalitativ studie om logistikens betydelse som en tjänst för olika aktörer i ett citylogistikprojekt Nivå: Kandidatuppsats i Logistics Service Management, VT 2018 Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Syfte och frågeställning: Syftet med vår studie är att belysa komplexiteten i begreppet logistik samt hur olika aktörer i samma projekt ser på logistikens roll som en tjänst. Vår frågeställning lyder: Vilken betydelse har logistik som en tjänst för de olika aktörerna i ett citylogistikprojekt? Metod: För att svara på studiens frågeställning har en kvalitativ metod använts. LÄS MER

  2. 2. Självledarskap eller självförledarskap? En kvalitativ studie om individens strävan efter självförbättring.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för service management och tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Thomsen; Elenor Mårtensson; [2018]
    Nyckelord :självledarskap; identitet; social identitet; reflexivitet; personlig utveckling; Business and Economics; General Works;

    Sammanfattning : Titel: Självledarskap eller självförledarskap - en kvalitativ studie om individens strävan efter självförbättring. Nivå och kurs: Kandidatuppsats vid Institutionen för Service Management och tjänsteveten- skap, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, KSMK65 Service Management: Examensar- bete för kandidatexamen, VT 2018, 15 HP. LÄS MER

  3. 3. Det mänskliga kapitalet : En studie om hur humankapital redovisas i tre svenska telekomföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Albin Bjelk Krasniqi; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats, Detaljhandelsprogrammet, Högskolan Dalarna, FÖ2023, VT2018Författare: Albin Bjelk KrasniqiHandledare: Bertil OlssonTitel: Det mänskliga kapitalet – En studie om hur humankapital redovisas i tre svenska telekomföretag.Bakgrund: Redovisningen av humankapitalet har blivit en allt viktigare tillgång för företagen inom tjänstesektorn. LÄS MER

  4. 4. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  5. 5. Kompositionen av digitala värdeerbjudanden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jonas Sjöberg; Frida Valvring; [2018]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value proposition; practices; service innovation; best practices; Tjänsteorienterade perspektivet; digitalt värdeerbjudande; praktiker; tjänsteinnovation; bästa praxis;

    Sammanfattning : Forskare och praktiker är överens om att digital tjänsteinnovation är en absolut nödvändighet för organisatorisk överlevnad. Att tillämpa ett tjänsteperspektiv vid innovationsarbete är emellertid inte någon mindre förändring. Det är ett paradigmskifte där traditionella ideal ersätts med nya. LÄS MER