Sökning: "kandidatuppsats sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 78 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats sociala medier.

  1. 11. With great power comes great social responsibility

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eric Björklund; Johan Börjesson; [2022]
    Nyckelord :CSR; Trustworthiness; Trust; Transparency; Authenticity; Euphemisms; Social Media; CSR; Trovärdighet; Tillit; Transparens; Äkthet; Eufemismer; Sociala Medier;

    Sammanfattning : The overall vagueness of words and sentences can show differences in meaning and perceptions. Applying this to Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives can end up being misleading, especially in an online setting such as social media, which has shown as a preferable medium for these kinds of messages. LÄS MER

  2. 12. Hur påverkas konsumenter av kreditmarknadsföring i sociala medier? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Joanna Kauppi; [2022]
    Nyckelord :Yngre konsumenter; Krediter; Konsumtionskrediter; Samlingslån; Sociala medier;  Influencers; Personifierad direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : De senaste tio åren har svenskarnas skuldsättning till följd av konsumtionskrediter tredubblats (Sveriges Konsumenter 2021). Samtidigt lägger kreditbolagen allt mer pengar på marknadsföring. Sedan 2010 har finanssektorns investeringar i marknadsföring ökat med cirka 423 procent enligt Kantar Sifo Reklammätningar (Resumé Insikt 2021). LÄS MER

  3. 13. Instagram, identitet och kvinnorssjälvkänsla : En kvalitativ studie om kvinnors självbild på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Larissa Kutenda; [2022]
    Nyckelord :Instagram; identity; social media; women; self-esteem; Instagram; Identitet; självkänsla; sociala medier;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i sociologi studerar hur kvinnor presenterar sig själva på sociala mediet Instagram. Tidigare forskning visar att kvinnor får en dålig självkänsla beroende på hur de använder sociala medier. LÄS MER

  4. 14. Ett förändrat konsumtionsbeteende : En kvalitativ studie om hur covid-19 kan påverka millennials konsumtionsbeteenden.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Eriksson; Astrid Lidar; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Astrid Lidar                 Elin Eriksson                  981005                        980220 Titel: Ett förändrat konsumtionsbeteende En kvalitativ studie om hur covid-19 kan påverka millennials konsumtionsbeteenden. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Covid-19, consumption behavior, consumer behavior, influencers, millennials Frågeställningar: Hur har millennials konsumtionsbeteende påverkats av covid-19? Hur har influencers påverkat millennials konsumtionsbeteende under covid-19? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumtionsbeteenden kan påverkas av pandemin covid-19 i Sverige. LÄS MER

  5. 15. När verkligheten blir overklig : När verkligheten blir overklig baserad på de mänskliga sinnenas opålitlighet i samband med mediers bedragande natur

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Felix Lundquist; [2022]
    Nyckelord :Bedragande natur; Film; Filosofi; Mänskliga sinnen; Normativa könsroller; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att skapa djupare förståelser kring medier såsom film och sociala mediers påverkan på människor, specifikt gällande individers perception kring mellanmänskliga relationer och normativa könsroller. Uppsatsen utgår ifrån en egen myntad hypotes, när verkligheten blir overklig baserad på de mänskliga sinnenas opålitlighet i samband med mediers bedragande natur. LÄS MER