Sökning: "kano analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden kano analysis.

  1. 1. Nulägesanalys och förbättringsåtgärder på lanseringsplaner för tillfälligt sortiment exklusivt på Systembolaget AB

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Robert Berglund; Philip Lundborg; [2023]
    Nyckelord :alcohol monopoly; Fishbone diagram; ISO 9000; Launch plan; Porter s five forces; The Kano model; alkoholmonopol; fiskbensdiagram; ISO 9000; kanomodellen; lanseringsplan; Porter s five forces;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to study a process within Systembolaget AB that affects a selected part of the assortment model. The assortment is defined as TSE, which stands for tillfälligt sortiment exklusivt, that can be described as temporary assortment exclusively. LÄS MER

  2. 2. Pålitlighetens påverkan till kundnöjdhet : En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever pålitlighetens påverkan för nöjda kundupplevelser inom konsumentservice

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Carlsson; Elin Johansson; [2021]
    Nyckelord :Customer satisfaction; service quality; reliability; service quality dimensions and Kano- model.; Kundnöjdhet; servicekvalitet; pålitlighet; servicekvalitetsdimensioner; Kano- modellen.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundnöjdhet förekommer i olika nivåer när en konsument genomför ett köp av tjänst. Servicekvaliteten är av stor vikt vid uppfyllandet av konsumentens behov och önskemål. Det finns tio olika dimensioner av servicekvalitet, där en av dimensionerna är pålitlighet. LÄS MER

  3. 3. A bank’s strategical positioning within the Green Sector for an increased customer satisfaction : a segmented kano analysis

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Oscar Klofsten; [2021]
    Nyckelord :customer satisfaction; service marketing mix; segmented kano; analysis; green sector; bank;

    Sammanfattning : The major banks in Sweden are seen as confusingly similar to their customers. By taking a behavioural focus, banks may understand how they can make themselves unique and increase their customer satisfaction. Through increasing customer satisfaction, banks may be able to gain a competitive advantage and consequently increase their profit. LÄS MER

  4. 4. Hur användardata & andra arbetssätt nyttjas för att nå hög kundtillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :EMMA KALZÉN; JULIA SÖRENSEN; [2020]
    Nyckelord :Att integrera insamling och analysering av användardata inom produktutveckling förekommer hos företag inom alla branscher över hela världen. Användardata kan ge ett företag information om användare och den informationen kan i sin tur utnyttjas för att utveckla befintliga och nya produkter. Syftet med studien är att undersöka hur användardata och andra arbetssätt i kombination kan identifiera och tillfredsställa kundbehov under utveckling av webbplatser och appar. För att besvara frågeställningen byggdes en teoretisk referensram från en vetenskaplig litteraturstudie. En stor del av litteraturstudien består av Kano modellen för att förklara sambandet mellan olika kundbehov och kundtillfredsställelse. Vidare presenteras vanligt förekommande användardata och andra arbetssätt. Sedan genomfördes en kvalitativstudie hos fyra företag som arbetar med produktutveckling av appar och eller webbplatser. Den kvalitativa studien bestod av semi-strukturerade intervjuer. Resultaten från den kvalitativa studien analyserades sedan och jämfördes mot den teoretiska referensramen. Efter analys och diskussion av resultaten visar studien att en kombination av användardata och andra arbetssätt är fördelaktigt i en produktutvecklingsprocess för att uppnå hög kundtillfredsställelse. Vidare upptäcker studien svårigheten i att mäta kundtillfredsställelse då användares behov ständigt förändras samt för att tillfredsställelse oftast mäts på specifika produktfunktioner; inte produkten i sin helhet.; Produktutveckling; användardata; Kano modell; basbehov; uttalade behov; omedvetna behov; kundbehov; kundtillfredsställelse.;

    Sammanfattning : Att integrera insamling och analysering av användardata inom produktutveckling förekommer hos företag inom alla branscher över hela världen. Användardata kan ge ett företag information om användare och den informationen kan i sin tur utnyttjas för att utveckla befintliga och nya produkter. LÄS MER

  5. 5. Hinder och möjlighet för förbättrad egenvård av lymfödem : En kvalitativ studie om patienternas behov och deras förbättringsförslag.

    Master-uppsats, Jönköping University/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Linda Bergström; [2020]
    Nyckelord :Lymphatic Therapist; Co-design; Servicedesign; Patient experience; Quality improvement; Improvement science; Lymfterapeut; Co-design; Hälsorelaterad livskvalitet; Tjänstedesign; Patienterfarenheter; Kvalitetsförbättring; Förbättringsvetenskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Lymfödem är en kronisk symtomdiagnos som kräver livslång behandling där egenvård är en viktig del. Bristande egenvård leder till försämrat lymfödem och större benägenhet för erysipelasinfektioner. Problemet är att patienterna känner sig osäkra på egenvård av lymfödem och tvivlar på dess effekt. LÄS MER