Sökning: "kaos i klassrummet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kaos i klassrummet.

  1. 1. Ring 112 : En essä om auktoritet och frihet som förutsättningar för utbildning och bildning i gymnasieskolan

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Lotta Liliedahl; [2017]
    Nyckelord :authority; authoritarian; freedom; formation; high school teacher; practical knowledge; auktoritet; auktoritär; frihet; bildning; gymnasielärare; praktisk kunskap;

    Sammanfattning : As a high school teacher I took to authoritarian methods in order to give students education and ultimately formation. It was an original force that made me react to chaos and harassment in classroom. In the essay, I examine my own reactions and frustrations in my efforts to create endurable and friendlier environment in class. LÄS MER

  2. 2. Lärandesituationen för elever i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jenny Quach; Malin Pomykala; [2013]
    Nyckelord :elev; särskilt stöd; behov; pedagog; samarbete; störningsmoment; lärande;

    Sammanfattning : Undersökningen är baserad på kvalitativa intervjuer med fem pedagoger om deras arbete för elever i behov av särskilt stöd. Undersökningen gjordes på två grundskolor. Syftet var att bilda en uppfattning samt få en inblick i lärandesituationen för dessa elever utifrån pedagogers perspektiv. LÄS MER

  3. 3. ”Uppstår förvirring, uppstår kaos” : Några grundskolelärares upplevelser kring samspelet mellan disciplin, planering och struktur i klassrummet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Lina Jönsson; Johanna Pihl; [2010]
    Nyckelord :Discipline in the classroom; planning; structure; motivation; secondary school teachers; Disciplin i klassrummet; planering; struktur; motivation; lärare på grundskolans senare år;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att förstå några grundskolelärares upplevelser av hur disciplin samspelar med planering och struktur i klassrummet samt hur de upplevde att de genom handling kan påverka oordning. Studien ämnar även undersöka huruvida grundskolelärare upplever att de i sin utbildning lärt sig att motivera elever och hantera oordning. LÄS MER