Sökning: "kappahl varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kappahl varumärke.

  1. 1. Vill du ha en påse? : Hur en påse skapar ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Fransson; Josefine Lindstrand; Josefin Kautto; [2017]
    Nyckelord :Bag; Customer Loyalty; Marketing; Branding; Attitude; Påse; Kundlojalitet; Marknadsföring; Varumärke; Attityd;

    Sammanfattning : Textilmarknaden blir allt mer utsatt för konkurrens. Företag måste idag vara duktiga på att erbjuda konsumenter något utöver det vanliga för att hålla sig kvar på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Hultberg; [2014]
    Nyckelord :Ekologisk hållbarhet; PR- strategi; externkommunikation; diskursanalys; varumärkesbyggande.;

    Sammanfattning : Syfte:  Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor.    Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke?  Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER

  3. 3. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  4. 4. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Erika Strömberg; Tone Suslin; [2012]
    Nyckelord :Brans sense; sensory experiences; five senses; stimulation; emotional brand; Sinnesmarknadsföring; sinnesupplevelser; fem sinnen; stimuli; emotionellt varumärke;

    Sammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henrik Runnström; Andreas Klingstedt; Philip Persson-Stiernswärd; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkeskapital; positionering; ompositionering; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv Kurs: SMTX06 – Service Management: Kandidatuppsats, 15 p Författare: Andreas Klingstedt, Philip Persson, Henrik Runnström Handledare: Szilvia Gyimothy och Pavla Kruzela Nyckelord: Varumärke, Varumärkeskapital, Positionering, Ompositionering Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur ett svenskt detaljhandelsföretag arbetar med en ompositionering, samt att redogöra hur konsumenten uppfattar varumärket idag, och om man har påverkats av ompositioneringen. Metod: För att kunna uppnå vårt syfte och besvara de frågeställningar som vi har valt ska genomsyra vår uppsats har vi därför valt att arbeta med insamlingsmetoder av både kvalitativ och kvantitativ karaktär. LÄS MER