Sökning: "kapprum"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade ordet kapprum.

  1. 6. Franzénskolan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Amanda Landén; [2018]
    Nyckelord :arkitektur grundskola anders franzén kandidat arkitekt student;

    Sammanfattning : Skolans utformning utvecklades genom tomtens form och förutsättningarna runtomkring. På den östra sidan brusar en kraftig trafikled och på den västra sidan öppnar den sig mot staden. LÄS MER

  2. 7. Mälarängsskolan F-6

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Lukas Lyttkens; [2018]
    Nyckelord :Architecture; school; Stockholm; Sweden; arkitektur; skola; F-6; Mälaräng; Mälarängen; Stockholm; Sverige; KTH;

    Sammanfattning : Platsen för tomten är i Mälaräng, mellan Bredäng och Mälarhöjden. Bredäng och Mälarhöjden är områden som har stora skillnader när det gäller bl.a. befolkningstäthet och medianinkomst. LÄS MER

  3. 8. Solvalla skolan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Alice Nobel; [2018]
    Nyckelord :skola; solvalla staden; förskola; alice nobel;

    Sammanfattning : Solvallastadens skola är en kombinerad förskola och lågstadieskola ritad för den kommande stadsdelen, Solvalla Staden. Skolan har fokus på naturen precis som den planerade stadsdelen. Från naturen har jag inspirerats av jord och luft (härstammar från de fyra elementen) och har översatt detta till tungt och lätt. LÄS MER

  4. 9. Årstafältets skola

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Alma Segerholm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Mitt projekt är klassrummen i fokus. Klassrummen är rymliga och har möjlighet till lugn med alternativa lärandemiljöer men också samlad klass både genom att sitta i en läktare men också genom en traditionell skolbänks situation. Ateljé́, allrum, studierum, grupprum är integrerade i klassrum och kapprum. LÄS MER

  5. 10. Förskolan Trappan

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Nadine Hillebrant; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Platsen för förskolan ligger i anslutning till en vacker, träbeklädd sluttning. Att inkludera denna i projektet kändes naturligt då en direktkontakt med naturen borde vara en självklarhet för alla förskolor med den möjligheten. LÄS MER