Sökning: "karaktärsdrag av användare"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden karaktärsdrag av användare.

  1. 1. Redovisning av immateriella tillgångar inom spelbranschen : En kvalitativ studie om väsentliga aspekter som ligger till grund för allokeringen av immateriella tillgångar vid förvärv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jimmie Karlén; Tobias Åberg; [2021]
    Nyckelord :Immateriella tillgångar; spelbransch; karaktärsdrag; goodwill; allokering; IFRS;

    Sammanfattning : Bakgrund: Immateriella tillgångars betydelse ökade markant under 2000-talet som en följd av ett mer digitaliserat och kunskapsdrivet samhälle. Detta tillgångsslag besitter egenskaper som är komplexa att identifiera och uppskatta ett värde på, vilket påverkar redovisningens utfall. LÄS MER

  2. 2. Information Visualization of Assets under Management : A qualitative research study concerning decision support design for InfoVis dashboards in fund management

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Odqvist; [2020]
    Nyckelord :Information Visualization InfoVis ; Business Intelligence BI ; Decision Support Systems DSS ; Decision Support Design; Human Computer Interaction;

    Sammanfattning : Information visualization dashboards are a widely used supportive tool in decision making. These tools can be difficult to create and utilize especially for the novice user. There is an extensive collection of company related data for decision making, resulting in a need of assistive tools. LÄS MER

  3. 3. Collecting and Integrating Customer Feedback: A Case Study of SaaS Companies Working B2B

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Ahlgren; Johanna Dalentoft; [2020]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; SaaS; customer feedback collection; B2B; user input; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Even though companies are aiming for an agile way of working, and by that mainly focusing on providing value to their customers, it is challenging to get accurate customer data. Software companies are struggling in effectively and efficiently integrating customer feedback in their development processes. LÄS MER

  4. 4. Men brukarna då? : Ett förslag på hur arkitektens roll kan utvecklas till att dra lärdom av brukares upplevelser och användning av färdigställda projekt genom kunskapsåterföring

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Robert Gremalm; Emma Lindau; [2019]
    Nyckelord :kunskapsåterföring; vinstintresse; förtätning; stadsmässighet; arkitekter; landskapsarkitekter; stadsbyggnad; stadsplanering; brukare; användare; bostadsgård; gård; innergård;

    Sammanfattning : Landskapsarkitekter i Stockholm, samlades augusti 2015 på en skolgård i Årsta för att protestera mot vad de upplevde som en allt sämre möjlighet att bidra till kvalitativa miljöer. Mer specifikt protesterade de mot att kraven på vinst prioriterades över kvaliteten på de miljöer som byggdes, med effekten att bostadsgårdar, och förskolegårdar blir allt mindre och som de såg det, otillräckliga. LÄS MER

  5. 5. Characteristics of Early Adopters and Early Majority Adopting a Vertical Social Network : A case study of the applicability of the Diffusion of Innovations theory in a Vertical Social Network

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sophie Hantman Kollén; Rebecca Manhem; [2019]
    Nyckelord :Vertical social network; user growth; diffusion of innovations; technology adoption lifecycle; user characteristics of adopters; the chasm; early adopter; early majority; Vertikala sociala nätverk; användartillväxt; innovationsspridning; technology adoption lifecycle; karaktärsdrag av användare; klyftan; tidiga användare; sena användare;

    Sammanfattning : To remain relevant, even the successful social networks need to evolve. Vertical Social Networks (VSN) are the response of this, satisfying people who are seeking more niched and personalized content. However, this is a highly competitive environment where taking advantage of the first mover advantages is crucial for the future success. LÄS MER