Sökning: "katarina persson"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden katarina persson.

  1. 1. Bivänliga växter i urban miljö : en granskning av växtutbudet från landskapsarkitektprogrammet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Asker Kling; Katarina Enskog Gripenvik; [2023]
    Nyckelord :Bin; humlor; vildbin; pollinatörer; pollinering; urban miljö; växtkännedom; ekosystemtjänst;

    Sammanfattning : Pollinatörerna är hotade globalt och i det svenska landskapet, och behöver hjälp för att överleva (Naturvårdsverket u.å.b). Den främsta orsaken till den negativa utvecklingen är förlusten och fragmenteringen av pollinatörernas livsmiljöer (Naturvårdsverket u. LÄS MER

  2. 2. Omsorg och undervisning i förskolan : En kvalitativ studie om begreppens relationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Katarina Radulovic; Amanda Persson; [2023]
    Nyckelord :care; teaching; education; curriculum; safety; omsorg; undervisning; lärande; trygghet; läroplanen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur undervisning och omsorg kan samverka i förskolans verksamhet, med fokus på de mellanmänskliga mötena mellan förskollärare och barn. Samt hur i dessa möten undervisningen tar sin utgångspunkt i omsorgen. LÄS MER

  3. 3. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  4. 4. Strategier och förutsättningar för teamarbete ur ett arbetsterapeutiskt perspektiv. En kvalitativ intervjustudie.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Katarina Larsson; Sabina Persson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Att avsluta ventilatorsbehandling för personer med amyotrofisk lateralskleros : en kvalitativ intervjustudie som beskriver sjuksköterskors erfarenheter

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Katarina Fridh; Sofia Persson; [2019]
    Nyckelord :Amyotrophic lateral sclerosis; Ventilator treatment; Life support treatment; Nurse; Experience; Amyotrofisk lateralskleros; Ventilatorbehandling; Livsuppehållande behandling; Sjuksköterska; Erfarenhet;

    Sammanfattning : Palliativ vård innebär att förbättra livskvalitet för personer med livshotande kronisk sjukdom och dess närstående. De fyra hörnstenar som den palliativa vården vilar på är symtomkontroll, kommunikation, teamarbete och närståendestöd. LÄS MER