Sökning: "kategorisering av produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden kategorisering av produkter.

  1. 1. Analys av konstruktionsprocessen inom Virtual Manufacturings avdelning Lean Manufacturing Equipment : Analysis of the Design Process within Virtual Manufacturing's Lean Manufacturing Equipment departmen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Maximilian Tyllström; [2023]
    Nyckelord :Karakuri; Lean; Ishikawa-diagram; 5 whys; Karakuri; Lean; Ishikawa-diagram; 5 varför;

    Sammanfattning : This thesis has analyzed the design process within the Lean Manufacturing Equipment (LME) department of Virtual Manufacturing AB. This department offers customized solutions to improve the flow, processes, and ergonomics in internal logistics and material handling. LÄS MER

  2. 2. Konnotation och kategorisering: Visuella element på tvättmedels- och yoghurtförpackningar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Charlotta Lundgren; [2023]
    Nyckelord :Food imitating products; information design; illustration; semiotic; connotation; packaging; Food imitating products; informationsdesign; illustration; semiotik; konnotation; förpackning;

    Sammanfattning : Denna studie avser att undersöka vilka visuella element som påverkar hur produkter kategoriseras av konsumenter som antingen ett tvättmedel eller ett livsmedel. Genom att undersöka visuella element och vilka konnotationer de skapar kan dessa undersökningar ge insikter om hur människor tolkar och kategoriserar objekt. LÄS MER

  3. 3. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alva Franzén; Filippa Lindberg; [2023]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; Legitimitet; Asket; Modebranschen;

    Sammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER

  4. 4. Inköpsfunktionens inflytande på ett företags finansiella prestationer och relationer till leverantörer : En empirisk studie implementerad av kategorisering, SCM, inköpsroller och synergier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Eriksson; Alexandra Liberg; [2023]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Kraljic; inköpsroller; synergier; empirisk studie;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Supply Chain Management (SCM) ansågs vara kopplat till hantering av aktiviteter hos företag. Det handlade om att transportera produkter så effektivt som möjligt mellan anläggningar. Det krävdes att aktiviteter var logistiska för att SCM skulle fungera. LÄS MER

  5. 5. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sara Berggren; Beatrice Tham; [2022]
    Nyckelord :Navigation; UX; Findability; E-commerce; Information Foraging; Navigation; Användarupplevelse UX ; Hittbarhet; E-handel; Informationssökning;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER