Sökning: "kategorisering av produkter"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden kategorisering av produkter.
1. Analys av konstruktionsprocessen inom Virtual Manufacturings avdelning Lean Manufacturing Equipment : Analysis of the Design Process within Virtual Manufacturing's Lean Manufacturing Equipment departmen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : This thesis has analyzed the design process within the Lean Manufacturing Equipment (LME) department of Virtual Manufacturing AB. This department offers customized solutions to improve the flow, processes, and ergonomics in internal logistics and material handling. LÄS MER
2. Konnotation och kategorisering: Visuella element på tvättmedels- och yoghurtförpackningar
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie avser att undersöka vilka visuella element som påverkar hur produkter kategoriseras av konsumenter som antingen ett tvättmedel eller ett livsmedel. Genom att undersöka visuella element och vilka konnotationer de skapar kan dessa undersökningar ge insikter om hur människor tolkar och kategoriserar objekt. LÄS MER
3. The Pursuit of Less : En kvalitativ multimodal analys av hur modeföretaget Asket använder CSR-kommunikation för att skapa legitimitet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : En bransch som associeras med bristande hållbarhet är modebranschen eftersom arbetskraft och naturresurser vanligtvis utnyttjas på ett icke hållbart sätt. Under 2000-talet har medvetenheten angående hållbarhet inom modeindustrin ökat. LÄS MER
4. Inköpsfunktionens inflytande på ett företags finansiella prestationer och relationer till leverantörer : En empirisk studie implementerad av kategorisering, SCM, inköpsroller och synergier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Supply Chain Management (SCM) ansågs vara kopplat till hantering av aktiviteter hos företag. Det handlade om att transportera produkter så effektivt som möjligt mellan anläggningar. Det krävdes att aktiviteter var logistiska för att SCM skulle fungera. LÄS MER
5. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER