Sökning: "kedjeföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet kedjeföretag.
1. Länken mellan kedjeföretagande och tillväxt : En kvantitativ studie av sysselsättningstillväxt i svenska kedjeföretag
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
2. En föränderlig butik : optimering av butikslayout för second hand
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this paper is to research how second hand stores can optimize their store layout. The delimitations have been restricted to the exterior, interior, layout and display variables within the design of layout design. Second hand is an increasingly growing industry that a lot of people have different opinions about. LÄS MER
3. Detaljhandelns användande av frontlinjepersonalen, som betydelsefull faktor för kundrelationer och skapande av intäkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie var att komma fram till om kedjeföretag inom detaljhandeln intagit ett serviceperspektiv, där fokus ligger på relationer. Detta genom att undersöka hur aktörerna använder sin frontlinjepersonal. LÄS MER
4. Butikspersonalens textila materialkännedom : En studie om butikspersonalens kunskap om textila material
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle råder det ofta en bristande kunskap hos butikspersonal gällande textila material, och de har ofta problem med att besvara kundernas frågor gällande exempelvis krympning, fällning eller tvättråd. För att en butik ska kunna utmärka sig från e-handeln är det av största vikt att personalen är experter på dessa frågor. LÄS MER
5. Utbildning och användandet av personlig försäljning
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER