Sökning: "kemi som pedagogiskt verktyg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kemi som pedagogiskt verktyg.

  1. 1. Pedagogisk kartläggning av introduktionsutbildning för nyanställda operatörer : Analys av kunskapsnivå inom kemi i produktutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Alexandra Johansson; [2021]
    Nyckelord :industrial education; effective learning; pedagogics; analogy; industriutbildning; effektivt lärande; pedagogik; läroplan; analogi;

    Sammanfattning : Företag med en omfattande produktionshastighet ställer krav på en viss kvalitet på sin produkt, särskilt inom läkemedelsindustrin. Misstag kan leda till att en hel sats går till spillo och sannolikheten för misstag påverkas av de anställdas kompetens. LÄS MER

  2. 2. Fältarbete: ett betydande didaktiskt verktyg för att lära sig kemi : En studie som analyserar betydelsen av fältarbete för att lära kemi i gymnasiet ur elevers och lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Roberto Hanoi Labrador; [2020]
    Nyckelord :fältarbete; kemiundervisning; lärande; undervisning utanför klassrummet; gymnasiet; pragmatism; Learning by doing.;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to analyse the meaning of field work on the learning process of chemistry in high school from the perspective of students and teachers. The advantages and disadvantages that this activity supposes when it is used as a didactic tool in the teaching of chemistry were also analysed. LÄS MER

  3. 3. Vikten av variation av arbetsmetoder i kemiundervisning : En kvalitativ intervjustudie av fem lärare i årskurs 7–9 om elevers motivation, intresse och engagemang att lära kemi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Fadi Azzo; [2019]
    Nyckelord :Variation av arbetsmetoder; motivation; intresse; engagemang; lärande; kemi; intervju; lärare; elever;

    Sammanfattning : Både forskning och Skolverkets styrdokument betonar att variation av arbetsmetoder är av vikt för att motivera, intressera och engagera elever att lära kemi. Syftet med studien är att undersöka hur lärare arbetar för att stimulera elevers motivation, engagemang och intresse att lära kemi i årkurs 7–9. LÄS MER

  4. 4. Kemi som pedagogiskt verktyg : En studie som berör barnens utveckling och lärande i förskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknik

    Författare :Ida Bergqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER