Sökning: "kemiska processer och fysikaliska processer"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden kemiska processer och fysikaliska processer.
16. Har du hittat en pudelsnigel? Spännande! : En kvalitativ studie om hur pedagoger implementerar naturvetenskap iförskolan
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa förskolepedagogers arbete med naturvetenskap utifrån de reviderade målen i läroplanen, med särskilt fokus på pedagogernas uppfattning om möjligheter och hinder i undervisningen. För att komma fram till syftet har vi använt oss av en kvalitativ metod med intervju av åtta pedagoger på fyra olika förskolor. LÄS MER
17. Investigationand implementations of efficient algorithms for multiscale co-simulation inNeuroscience
Master-uppsats, KTH/Numerisk analys, NASammanfattning : The function of the nervous system consists of a multitude of different processes and phenomena. These occur on different spacial and temporal scales and are described by different physical formalisms. Most models are limited to one scale and one type of physical or mathematical description. LÄS MER
18. Alunskiffer på Öland : stratigrafi, utbredning, mäktigheter samt kemiska och fysikaliska egenskaper
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning: Utvinning av naturgas ur skiffer ses sedan början av 2000-talet som en energikälla med växande potential på flera håll i världen. Den öländska alunskifferformationen har undersökts för att utreda om det finns naturgas att utvinna även här. LÄS MER
19. Naturvetenskapligt labbkompendium : En Studieguide för integrerad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Gymnasielärarens naturvetenskapliga förmåga att förankra hållbar kunskap bygger på gymnasieelevernas inre motivation och drivkraft. Utvecklingsmöjligheter för bildningsprocessen är enorma, när läraren har kapaciteten att stimulera och styra tankebanorna mot uppsatta mål. LÄS MER
20. Kemiska processer och fysikaliska fenomen inom förskolan efter läroplansrevideringen : en kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar om begreppens innehåll och genomförande
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares inställning till kemi och fysik i förskolan. Som metod för studien användes kvalitativa intervjuer där förskollärare i olika åldrar, antal verksamma år och kommuner intervjuades. LÄS MER