Sökning: "kiviks musteri"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kiviks musteri.
1. Hållbarhetsredovisningar: att kommunicera utvecklingen och konsekvenserna av sin verksamhet : En kvalitativ studie om sex företag inom den svenska dryckesbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sedan flera år tillbaka har det diskuterats hur samt vilket ansvar som företag bör ta inom samhället. Idag är det en självklarhet att företag bör arbeta för hållbarhet samt med Corporate Social Responsibility samtidigt som de måste redovisa sitt arbete enligt lag. LÄS MER
2. Supplier Evaluation System in the Food Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik; Lunds universitet/Institutionen för teknisk ekonomi och logistikSammanfattning : Evaluating suppliers is something that the majority of companies has to do and is something that often is a complex problem with many parameters and variables involved. This is especially true for a company like Kiviks Musteri that purchases a variety of different products from all over the world from different types of suppliers that come from different cultures and backgrounds. LÄS MER
3. Att bibehålla och utveckla konkurrensfördelar under en svart svan: En fallstudie om Kiviks Musteri
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to look at how a company with its risks spread across different industries is working to strengthen its operations in relation to the progress of a global crisis, in this case Covid-19. As the purpose of this study, we have chosen to relate to the company's perceived strengths in relation to crisis management and how this crisis management can help maintain and develop both existing and new competitive advantages. LÄS MER
4. Rebranding av ett etablerat varumärke - en fiktiv uppdatering av Kiviks musteris visuella identitet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : För varumärken som har verkat under en längre tid har både omvärlden och den inre strukturen och visionen förändrats. Ett icke uppdaterat varumärke kan därför leda till förvirring över vilken position varumärket innehar, otydliga associationer och att varumärket känns irrelevant. LÄS MER
5. Identifiering av flyktiga substanser från äppelvin med jästdoft
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : An apple wine produced by Kiviks Musteri AB have an undesirable flavor of yeast. As a step in the development to reduce this off-flavour the wine flavor was analyzed by gas chromatography-mass spectrometry (GCMS) with headspace solid-phase microextraction (HS-SPME). Two other wines without the flavor of yeast where analyzed as references. LÄS MER