Sökning: "kk-stiftelsen"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet kk-stiftelsen.

  1. 1. Ett gott värdskap är ett värdskap som berör

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Annika Göran Rodell; [2014]
    Nyckelord :Theory U; hospitality; authenticity; openness; presens; Teori U; värdskap; ledarskap; värderingar; autenticitet; öppenhet; närvaro;

    Sammanfattning : Kan ett värdskap som är kommersiellt även vara genuint välkomnande och kan man idag på allvar vinna fördelar på en konkurrensutsatt marknad utan att erbjuda ett genuint värdskap? Bakgrunden till detta arbete är det etableringsprojektet med titeln: "Värdskap och ledarskapsom berör – ett konkurrensmedel?" som finansierades av KK-stiftelsen (Stiftelsen för Kunskap och Kompetens) år 2010. Representanter från besöksnäringen på lokal, regional och nationell nivå möttes på två välrenommerade landsortshotell för att lägga grunden till ett större gemensamt forskningsprojekt. LÄS MER

  2. 2. IKT i förskolan - "En ny era"

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Krister Nilsson; [2012-02-03]
    Nyckelord :IKT i förskolan; TAM; TRA; normer; värderingar; inställning; attityd; motivation; acceptans;

    Sammanfattning : Det är vetenskapligt bevisat att IKT gynnar lärandet. Trots att det är känt sedan tidigt 70-tal tycks skolvärlden fortfarande se lärandet med hjälp av IKT som "en ny era". Syftet med den här studien är att i första hand ta reda på varför förskolan inte hänger med i samhällsutvecklingen. LÄS MER

  3. 3. Digital mediekompetens i skolutveckling och lärarutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Per-Håkan Jonestrand; [2010]
    Nyckelord :Digital mediekompetens; KK-stiftelsen; Lärarutbildning; Media; Konstruktivism; Skolutveckling; Socialkonstruktivism; Ung Kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet är att försöka förstå vilka och teoretiskt belysa hur elever och lärarstudenter har lärt sig att behärska och utvecklat digitala mediekompetenser och -färdigheter. Undersökningsmetoden är källanalys och deltagande observation av tre genomförda skolutvecklingsprojekt i temagruppen Film och medier i lärarutbildning och skolutveckling inom Ung Kommunikation under tidsperioden hösten år 2007 till och med våren år 2009. LÄS MER

  4. 4. Så blir SVT.se en drömsajt för barn :  – En användarorienterad studie om barns Internetanvändning och Sveriges Television

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Jacobsson; Frida Kristoffersson; [2010]
    Nyckelord :SVT; barn; interaktion; identitet; meningsskapande; den aktiva publiken;

    Sammanfattning : Syfte:  Syftet med studien var att undersöka hur SVT Interactive (SVTi) kan utveckla sitt strategiska arbete med sin webbplats gentemot den unga publiken, i åldrarna 9-12 år, i dagens digitala medielandskap.  Uppsatsen är en del i projektet ’Unga nätkulturer’ som finansieras av KK-stiftelsen. LÄS MER

  5. 5. Skolan utmanas av ungas datakunskap - The school is challenged of young computer knowledge

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Cia Olander; Sanna Alvén; [2008]
    Nyckelord :Internet; ungas kompetenser; undervisning.;

    Sammanfattning : Dagens unga är skapare av en kommunikationskultur som präglar hela deras sätt att leva och lära, en ny kultur där Internet spelar en central roll växer fram. Detta nät tillhandahåller oss med fakta, information, diskussion, virtuella världar och communities. LÄS MER