Sökning: "kläd påverkan"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kläd påverkan.
1. Gummistövel : En materialvalstudie för gummistövlar ur ett miljöperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Gummistövlar är en väsentlig del av många människors liv och utgör idag en viktig del av företaget Polarn O. Pyrets produktsortiment. Gummistövlar tillverkas av flera olika material såsom naturgummi (NR), styren-butadien-gummi (SBR), termoplastiska elastomerer (TPE) samt termoplaster. LÄS MER
2. Kan hållbarhet säljas? : En kvantitativ fallstudie om hur försäljning av hållbara varor kan ökas i det personliga säljmötet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Dagens konsumtionsmönster är ohållbart och för att lyckas övergå till en hållbar utveckling krävs förändringar i beteenden och livsstilar hos företag och konsumenter. I detta arbete har vi fokus på vad företag kan göra för att vara drivande i att skapa en mer hållbar konsumtion. LÄS MER
3. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER
4. Från fabriksförsäljning till fenomen? : Konkurrensmedels betydelse för en outlet
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Denna uppsats handlar om konkurrensmedel och hur en outlet arbetar med dessa för att påverka konsumenter i deras val. Bakgrund till uppsatsen är den starka konkurrensen som idag finns inom kläd- och varumärkesbranschen. I takt med att allt fler butiker öppnar sina dörrar intensifieras kampen om konsumenterna. LÄS MER
5. Köpcentrum, en plats för upplevelser? : en kvantitativ studie om upplevelsedimensionens påverkan på besöks- och köpbeteende
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Shopping, som till stor del äger rum i köpcentrum, har blivit en väsentlig del av människors liv och är i dagsläget en av de viktigaste sociala fritidsaktiviteter som människor ägnar sig åt. Inom den svenska detaljhandeln har de större köpcentrumen utvecklats till att bli allt mer mångfacetterade, i såväl utbud som hela sitt uttryckssätt, men samtidigt har deras innehåll blivit allt mer likriktat. LÄS MER