Sökning: "kläd- och skobranschen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden kläd- och skobranschen.

  1. 1. Signalera rätt för bäst effekt : En kvantitativ studie om returpolicyer i den digitala kläd- och skobranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Stefan Bahrton; Malin Dahlsten; [2017]
    Nyckelord :returer; returpolicy; e-handel; köpbeteende; attityd; erfarenhet; signaler; risk; kvalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Returpolicyn klassas idag som ett slagkraftigt verktyg digitala företag kan nyttja för att öka sin grad av lönsamhet. De riskreducerande tjänster returpolicyn förmedlar har visats vara av extra stor betydelse för digitala kläd- och skoföretag, detta då policyns innehåll mer eller mindre är avgörande för om konsumenten ska våga handla eller ej. LÄS MER

  2. 2. Returorsaker inom e-handel - En studie om hur modeföretag ska jobba för att minska returfrekvensen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Khalid Dzhabrailov; Zhang Xiaoxiao; [2016-06-29]
    Nyckelord :Returer; returorsaker; returfrekvensen; e-handel; modebranschen; kläd- och skobranschen;

    Sammanfattning : E-handel ökar och i samband med detta ökar också antalet returer. Returfrekvensen är speciellt hög inom kläd- och skobranschen där upp till 50 procent av e-handlade varor returneras. Vi har därför valt att undersöka vilka de huvudsakliga orsakerna är till att konsumenter returnerar kläder och skor handlade online. LÄS MER

  3. 3. Kundtillfredsställelse : En undersökning kring hur olika försäljningsstrategier skapar kundtillfredsställelse inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Emelie Köster; Malin Janitzek; Sofia Bernestål; [2014]
    Nyckelord :E-handel; Nelly; com; Försäljningsstrategier; Kundtillfredsställelse; Personlig försäljning;

    Sammanfattning : E-handelns omsättning ökar ständigt, i snabbare takt jämfört med den traditionella detaljhandeln, var av kläd- och skobranschen utgör den näst största andelen försäljning via e-handel. Tack vare e-handeln kan man konsumera vart man än befinner sig, när som helst och få tillgång till ett bredare sortiment. LÄS MER

  4. 4. Assessment methods for corporateresponsibility on the fashion scene : a case study of Hennes & Mauritz, Lindex, Kappahl and MQ

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Larsson; [2011]
    Nyckelord :corporate responsibility; assessment; social responsibility; environmental responsibility; CSR; apparel; garment;

    Sammanfattning : Assessing the outcome of corporate responsibility is often argued to be complicated due to long-term effects and qualitative aspects. Epstein (2008, p. LÄS MER