Sökning: "klädbranschen konkurrens"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden klädbranschen konkurrens.

  1. 1. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Joelsson; Linnéa Ragnell; [2018-06-26]
    Nyckelord :Differentierad returhantering; returer; e-handel; klädbranschen; onlineregistrering; segmentering; customer journey; returvolym; gatekeeping; avoidance; omvänd logistik;

    Sammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER

  2. 2. Förväntar sig konsumenter att handla på realisation och kampanj? : En kvantitativ studie av konsumenters förväntningar på pris i en era av e-handel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Regina Nilsson; Axel Wängberg; [2017]
    Nyckelord :förväntningar; e-handel; köpbeslutsprocessen; realisationer; kampanjer; klädbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I dagens läge råder det hög konkurrens i klädbranschen och det är svårt att planera kollektioner då vädret har varit svårt att förutspå. En bidragande orsak till den höga konkurrensen i branschen är internethandelns framväxt. År för år växer internethandeln och kläder är en av de största varugrupperna. LÄS MER

  3. 3. Strävan mot lojalitet : Åtta e-handelsföretags erfarenheter och upplevelser av CRM-system och systemens påverkan på lojalitet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Karl Forsberg; Hugo Samuelsson; [2016]
    Nyckelord :CRM; CRM systems; experiences; loyalty; e-commerce; phenomenology; apparel retail sector; CRM; CRM-system; CRM-lösningar; upplevelser; lojalitet; e-handel; fenomenologi; klädbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: CRM säljs ofta in som ett verktyg för att uppnå kundlojalitet. Forskningen är tvetydig på om sambandet mellan CRM och lojalitet gäller, och en rad problem som sägs hämma CRM-satsningar tas upp. Trots svårigheterna med CRM är ordet fortfarande lite av ett buzzword, och aktuellt än idag. LÄS MER

  4. 4. Personalutbildning i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LOVISA KARLSSON; EMMA PREMFORS; [2013]
    Nyckelord :Personalhandbok; säljteknik; fullservice; exponering; fortbildning;

    Sammanfattning : Dagens modebutiker är utsatta för hård konkurrens. För de butiker som använder sig av personlig service som ett konkurrensmedel så ligger fokus på personalens egenskaper och kunskaper. LÄS MER

  5. 5. Finanskrisens effekter - En lönsamhetsanalys av tre företag inom klädbranschen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anette Nilsson; Emil Svahn; [2010-06-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Klädbranschen är en konkurrensutsatt bransch med flera stora aktörer på marknaden. Konkurrensen innebär prispress och minskade marginaler och därmed måste företagen hitta nya och bättre lösningar för att nå sina uppsatta mål. LÄS MER