Sökning: "klädbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade ordet klädbranschen.

  1. 1. Styrning mot hållbarhet på operativ nivå inom klädbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Patrik Åkerdal; Ömer Tunc; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; verksamhetsstyrning och hållbarhet; operativ nivå; klädbranschen; hållbarhetsarbete; styrverktyg; intressentgrupper;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur den hållbara verksamhetsstyrningen kan utformas på en operativ nivå utifrån företagets kontext. Klädbranschen har valts som empirisk kontext eftersom branschen står inför enorma hållbarhetsutmaningar. LÄS MER

  2. 2. Kan ansvarstagande för ej sålda varor, bidra till företagets legitimitet och även den ekonomiska vinsten? : En undersökning av konsumenters attityder till CSR för ej sålda varor i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet; Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Kajsa Abrahamsson Gyris; Lisa Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Samspelet mellan online och offline : En kvalitativ studie om fysiska klädbutiker i en tilltagande digitaliserad vardag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julia Aronsson; Sofia Grape; [2019]
    Nyckelord :Fysisk butik; e-handel; omnikanal; omnikanalstrategi; konkurrensfördelar; mervärde; upplevelser; värdeskapandeprocessen; relationsmarknadsföring; integrerade kanaler;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling har lett till ett paradigmskifte i konsumenters köpprocess. Konsumenter handlar allt mer online och idag sker all tillväxt på internet. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisning som manipulation? : En studie om legitimitet inom klädbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louice Nilsson; Felix Gunnervald; [2019]
    Nyckelord :CSR; legitimacy; sustainability reporting; social sustainability; garment industry; CSR; legitimitet; hållbarhetsredovisning; social hållbarhet; klädbranschen;

    Sammanfattning : Organisationer verkar i en värld med ständig övervakning och kontroll från omgivningens högt ställda normer och förväntningar. Företagens arbete med hållbar utveckling är inte längre en frivillighet om de ska överleva i den konkurrensinriktade och lätt utbytbara affärsmiljön. LÄS MER

  5. 5. Kvinnliga plus size konsumeneter : Upplevelse av Servicescape i fysiska klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Dahlin; Monika Strandlycke; Andrea Eriksson Palmgren; [2019]
    Nyckelord :female; plus size; consumer; servicescape; experience; physical clothing stores; integrated assortment; plus size department; kvinnliga; plus size; konsumenter; servicescape; upplevelser; fysiska klädbutiker; integrerat utbud; plus size avdelning;

    Sammanfattning : Plus size är ett växande kundsegment som idag har blivit i stort sett negligerat av klädbranschen både nationellt och internationellt. Med ett begränsat utbud och brist på inspirerande butiksavdelningar har allt fler konsumenter slutat att handla i fysisk butik och istället övergått till att handla på nätet. LÄS MER