Sökning: "klädbutik"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet klädbutik.

  1. 1. Hang in there : Hållbara galgar för Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Maja Olofsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jag har arbetat i klädbutik i många år och har merän en gång irriterat mig över de befintliga galgarna.Min erfarenhet är att de ofta går sönder, fastnari varandra och kan vara mycket svårhanterade.Även flertalet kunder har uttryckt sin frustrationöver galgarnas bristande kvalitét. LÄS MER

  2. 2. Ljusnivåer i butiksmiljö med fokus på visuell upplevelse

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Lejla Becirevic; Matilda Ryberg; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The study examines the light level's influence on the visual experience in a clothing store. The survey should, with empirical data and theory, contribute to increased knowledge of the level of light in store environments. LÄS MER

  3. 3. Hur kan maskulina stereotyper och normer kommuniceras och undvikas på en webbplats? : Fallstudie av två webbplatser med män som målgrupp

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Tone Lindström; Elin Andersson; [2020]
    Nyckelord :Normer; stereotyper; maskulinitet; genus; könsroller; objektifiering; semiotik; affordances; webbplats; kläder; klädbutik;

    Sammanfattning : The purpose of this analysis is to shed some light on the norms that specific websites can communicate to their visitors and customers. In this study we chose to analyse the websites Caliroots and Care of Carl. These two websites were chosen due to their main target group, which in this case is men. LÄS MER

  4. 4. Textilåtervinning och belöningssystem : En kvalitativ studie kring drivkrafterna bakom hållbart konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Warneryd; Linnéa Magnusson; Linnéa Furhammar; [2019]
    Nyckelord :Consumption; sustainability; clothing disposal; recycling; clothing recycling; consumer behaviour; Konsumtion; avyttring av kläder; hållbarhet; textilåtervinning; återvinning; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I takt med att textilindustrin växer och konsumtionen ökar är det viktigt att belysa problemet kring hur man ska avyttra kläder man inte längre använder. Bara i Sverige slängs det varje år 7,5 kg textilier per person i hushållssoporna. LÄS MER

  5. 5. Sale, sänkt pris eller 25% rabatt : Hur reaskyltar påverkar konsumentens uppmärksamhet i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Califf; Desirée Hemström; [2018]
    Nyckelord :Eyetracking; signage; hypothesis testing; in-store consumer behaviour; sale; retail; Eyetracking; skyltning; hypotesprövning; konsumentbeteende i butik; rea; handel; detaljhandel;

    Sammanfattning : Dagens textilindustri står inför ett problem där det produceras för mycket kläder i relation tillefterfrågan. Den höga konkurrensen i branschen förutsätter att företagen använder sig av kampanjer och realisationer för att få varorna sålda. LÄS MER