Sökning: "klädbutiker"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade ordet klädbutiker.
16. Kroppsideal och konsumenten : en kvalitativ studie om butikernas effekt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den här uppsatsen har en kvalitativ undersökningsmetod tillämpats i form av fokusgrupper, enskilda intervjuer och observationer för att undersöka och försöka förstå hur kroppsideal kommuniceras i klädbutiker, samt om unga kvinnor påverkas av detta. För att försöka förstå hur denna kommunikation utspelar sig har en linjär kommunikationsmodell tillämpats där effekten på mottagaren står i fokus. LÄS MER
17. Ägare av mindre aktiebolags motiv att anlita en revisor eller ej
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund och problemdiskussion: Mellan åren 2006 och 2010 genomförde länderna i den Europeiska Unionen ett omfattande förenklingsarbete gällande de mindre aktiebolagen. Detta medförde vissa regeländringar. LÄS MER
18. Hur fungerar informeringen om plastpåsars miljöpåverkan? -Implementering av informationsplikten i förordning (2016:1041) om plastbärkassar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : This study concerns the obligation to provide information about the negative impacts on the environment caused by plastic bags in the Swedish regulation (2016:1041) about plastic carrier bags. The aim was to investigate how in-formation has spread nationally about the regulation as well as how the obli-gation to provide information has been implemented in the stores. LÄS MER
19. Impulsköp : Vilka faktorer i en klädbutik påverkar konsumenten till impulsköp?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Att vara en klädbutik idag kan medföra svårigheter, med tanke på konkurrerande butiker och den ständigt växande E-handeln. Det är därför viktigt för klädbutiker att både veta hur och kunna påverka sina potentiella kunder till att köpa deras produkter för att öka sin försäljning och konkurrera på marknaden. LÄS MER
20. Digitaliseringens influenser på konsumenternas shoppingbeteende i klädbutiker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER