Sökning: "klädbutiker"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade ordet klädbutiker.

  1. 21. Den obemannade klädbutiken : En kvantitativ studie om upplevelsen av servicekvalitet för generation Z gällande personlig interaktion & självserviceteknologi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ewonne Hultkvist; Andrea Norberg; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; Personal Interaction; Self-Service Technologies; Service Quality; RSQS; Attribute-based model; Generation Z; Personlig interaktion; Självserviceteknologi; Servicekvalitet; RSQS; Attributebased model;

    Sammanfattning : Med anledning av det förändrade konsumentbeteendet saknar författarna aktuell forskning som behandlar den nya generationens upplevelse av servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi. Hur värderar framtidens kunder den tillgänglighet som de digitala verktygen erbjuder och hur påverkas kundens syn på värdet av personlig interaktion? Studien syftar till att analysera och förklara hur generation Z upplever servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi i klädbutiker. LÄS MER

  2. 22. Genusmedveten mönsterdesign - med textil som budbärare

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :ERIKA LANDÉN; [2017]
    Nyckelord :pattern; norms; pattern of society; pattern design; gender perspective; mönster; normer; samhällsmönster; mönsterdesign; genusperspektiv;

    Sammanfattning : Vårt samhälle är uppbyggt av normer som talar om för oss hur vi ska leva, se ut och bete oss. Många av dessa normer antyder hur en bör vara i förhållande till sitt kön, och ramarna är ofta mycket snäva. Normer kring kön kan återspeglas på många olika sätt, bland annat i design och det vi formger. LÄS MER

  3. 23. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  4. 24. “Det är klart jag inte skulle sätta vem som helst på golvet” : En kvalitativ studie om estetiska krav och önskvärda kompetenser och egenskaper hos butikspersonal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Rosali Rojas Sanchez; Agnes Keymer; [2017]
    Nyckelord :rekrytering; kompetens; personliga egenskaper; estetiska krav; butikspersonal;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att få en förståelse kring vilka kvalifikationer, kompetenser och personliga egenskaper som värdesätts inom butiksarbete. Vi har också tagit reda på om det finns estetiska krav på de anställda och i vilken omfattning. LÄS MER

  5. 25. Light me up : En studie om hur ljus kombinerat med färg påverkar konsumentbeteendet i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edina Djogic; Agnes Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Sinnesmarknadsföring; Synsinnet; Känselsinnet; Sensoriskt samspel; Färger; Ljus;

    Sammanfattning : .... LÄS MER