Sökning: "kläder i spel"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden kläder i spel.

  1. 11. Hur ska klädexponeringen se ut i den perfekta webbshoppen?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MARIA KJELIN; EMELIE ÖSTLUND; [2011]
    Nyckelord :webbkommunikation; e-commerce; clothes exposure; visual merchandising online; web communications; consumer satisfaction; customer loyalty; customer behavior; internet marketing; profitability; e-handel; klädexponering; exponering på internet; den nöjda kunden; kund tillfredställelse; kundbeteende; marknadsföring på internet; marknadsundersökning; lönsamhet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle handlar det om att vara så effektiv som möjligt för att vinna tid. Som Benjamin Franklin en gång sa att ”Tid är pengar”, är något som vi människor allt mer tagit fasta på då vi ställer höga krav på utvecklingen och dess teniska förmågor. LÄS MER

  2. 12. E-handel : Vilka faktorer styr vid valet att handla kläder via Internet?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Liselotte Kjellman; Kristin Loman; [2010]
    Nyckelord :online shopping; e-commerce; B2C; customer behavior; clothes; web shops; convenienve; supply; price; quality; online shopping; e-handel; B2C; konsumentbeteende; kläder; webbutiker; bekvämlighet; utbud; pris; kvalite;

    Sammanfattning : Internet har blivit nästintill oumbärligt i dagens värld. Från online-spel till e-handel och från kommunikationskanaler till ett informativt nät, är Internet förmodligen en av de mest framträngande och vitt spridda uppfinningarna av vår tid. LÄS MER

  3. 13. Jag är med i superhjälteteamet : En studie om populärkultur i förskolan ur ett multimodalt perspektiv

    M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Moa Svedén; Camilla Östlund; [2010]
    Nyckelord :Förskola; Lärande; Multimodalitet; Populärkultur;

    Sammanfattning : I dagens samhälles rika informationsflöde färgas barns intressen och kunskaper av det massiva populärkulturella utbud som råder, där de möter karaktärer i en mängd resurser så som tv-spel, filmer, leksaker och kläder. Då dessa populärkulturella karaktärer är så frekvent närvarande i barns liv används de flitigt i lek och i samtal med andra barn. LÄS MER

  4. 14. Poppis i plugget : en kvalitativ studie om elevers syn på popularitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Sarah Ruben; Henrik Wiklund; [2010]
    Nyckelord :popularitet; status; skola; interaktion;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Syftet med uppsatsen är att belysa elevers tankar och erfarenheter, i år fem, kring popularitet i skolan. Frågeställningar:  -Vad är utmärkande för en populär elev i år fem?  -Vilka skillnader och likheter finns det mellan populära pojkar respektive populära flickor?  -Är det viktigt att vara medveten om de sociala koderna som råder i skolan för att bli populär?  -Kan popularitet vara något negativt?  Metod  Kvalitativa intervjuer har använts som metod i denna studie. LÄS MER

  5. 15. Maskulint och feminint?

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm (LHS)

    Författare :Ulrika Bärdén; [2008]
    Nyckelord :genus; genuskonstruktion; genussystem;

    Sammanfattning : Detta arbete redovisar resultat från en studie om hur barn i en förskoleklass uttrycker och tecknar fram sin representation av sina genussystem. Jag har främst fokuserat på om barnen beskriver aktiviteter som maskulina eller feminina samt hur barnen fokuserar på pojkars och flickors utseende. LÄS MER