Sökning: "kläder målgrupp"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden kläder målgrupp.

  1. 21. Ett fast-fashion företag. Att kommunicera miljö och hållbarhet

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEFINE MOLIN; SOFIE ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :CSR; Fast Fashion; Image; Profil; Identitet; Kommunikation; Hållbarhet;

    Sammanfattning : I denna studie har vi har valt att undersöka och analysera ett enskilt fast fashion-företag kring ämnet miljö och hållbarhet, nämligen Gina Tricot. Valet av företag grundar sig i intresset av att undersöka hur ett förhållandevis ungt fast fashion-företag engagerar sig inom miljö och hållbarhet. LÄS MER

  2. 22. Blusgrunder och passform

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Blusgrund; passform; balans; grundmönster; avprovning; överdelsplagg;

    Sammanfattning : Kroppsuppfattning är starkt sammankopplad med passform på kläder. Med hjälp av kläder kan vi framhäva det vi är nöjda med men likaså dölja det vi är mindre nöjda med. Att skapa kläder som verkligen passar för sin målgrupp är den svåraste men också viktigaste utmaningen för konfektionsföretag. LÄS MER

  3. 23. Insikter för användbar webbdesign : ur målgruppens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Layal Atwi; Sama Yousif; [2012]
    Nyckelord :Målgrupp; internet; design; teori; empiri; analys; användarvänlig; företag; webbsida;

    Sammanfattning : Dagens samhälle har blivit mer beroende av internet, där de flesta tjänsterna går att utföra online. Nuförtiden är det möjligt att beställa möbler, kläder och annat med hjälp av internet. Detta har gjort att de flesta har lärt sig att använda internet oberoende på deras ålder. LÄS MER

  4. 24. Grafisk profil till ett företag som tillverkar handgjorda textilprodukter av naturmaterial : Hur kan en hemsida kommunicera ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Anna Köpmans; [2012]
    Nyckelord :Corporate identity; visual identity; graphic profile; graphic manual; brand; web-site; website design; e-commerce; online brandning; Företagsidentitet; visuell identitet; grafisk profil; grafisk manual; varumärke; hemsida; webbdesign; e-handel; online branding;

    Sammanfattning : Målet med detta examensarbete var att skapa en grafisk profil till företaget Lyst Form AB som bedriver större delen av sin affärsverksamhet via en hemsida. Företaget säljer handgjorda kläder och accessoarer i lintyg. En teoretisk del i arbetet tar upp hur varumärket kan kommuniceras genom hemsidan. LÄS MER

  5. 25. "Alla bara snackar om det" : Ungdomars syn på varumärken och hur de kommunicerar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Ida Yttergren; [2012]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; marknadskommunikation; Generation Y;

    Sammanfattning : Den unga generation svenskar som idag har börjat ta sig in på arbetsmarknaden är uppväxta med föräldrar som fick barn sent och som fungerade som coacher, och de hade generellt sett en bättre uppväxt ekonomiskt än tidigare generationer. De fick möjlighet att uppleva mycket i tidig ålder och är därför relativt svåra att göra intryck på. LÄS MER