Sökning: "kläder målgrupp"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden kläder målgrupp.

  1. 6. Modemedvetenhet versus miljömedvetenhet : En kvalitativ studie om influencers påverkan på unga kvinnors identitetsskapande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Hedihn; Pernilla Angervall; [2020]
    Nyckelord :Identity formation; influencers; Instagram; clothing consumption; environmental awareness; Identitetsskapande; influencers; Instagram; klädkonsumtion; miljömedvetenhet;

    Sammanfattning : A paradigm shift has taken place in identity formation as the society7 is moving towards to be more digitized. Previous research shows that young people use social media and its opinion leaders, called influencers, to a large extent as a tool to create their own identity. LÄS MER

  2. 7. Det etablerade modeföretagets användning av Instagram - att skapa tilltalande innehåll

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Rebecca Lundgren; Fanny Sundin; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innehållsmarknadsföring är ett begrepp som syftar på en strategi för att anpassa innehållet till målgruppens intresseområde, där målet är att skapa förtroende och driva försäljningen framåt. Enligt Clark på sociala mediekonsult förvaltningen lades det upp 94 miljoner bilder och videos dagligen på Instagram år 2018. LÄS MER

  3. 8. En studie om upcycling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Daisley; Andrea Werngren; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; Upcycling; Circular Economy; Textile industry; Hållbarhet; Återbruk; Cirkulär ekonomi; Textilindustrin;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier idag. Fast fashion företag uppmuntrar konsumenter till ökade köp genom sina låga priser. Förr handlade människor nya kläder vid behov, till skillnad från idag då många konsumerar efter begär. LÄS MER

  4. 9. Hur konsumenten inkluderas i en cirkulär ekonomi : en fallstudie om klädåterförsäljares initiativ på en handelsplats i Uppsala

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Madeleine Gillheimer; Linnéa Larsson; Nathalie Thomsson; [2019]
    Nyckelord :avfallshierarkin; cirkulär ekonomi; hållbar klädkonsumtion; konsument inkluderande; slit och släng;

    Sammanfattning : Det råder idag en “slit och släng” kultur i samhället vilket kännetecknas av att konsumenter köper nya varor och slänger dem när de inte längre fyller sin funktion. Klädindustrin är en av de branscher där “slit och släng” kulturen är som mest påtaglig. LÄS MER

  5. 10. Konsumentattityder : En kvantitativ studie om två olika generationers attityd mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Andersson; Linnea Jonsson; [2019]
    Nyckelord :consumer behavior; physical store; E-commerce; safety; service; user-friendliness; konsumentbeteende; fysisk handel; E-handel; trygghet; service; användarvänlighet;

    Sammanfattning : Den snabba tekniska utvecklingen som har skett under de senaste två årtionden har lett till nya innovativa möjligheter för dagens konsumenter. Idag är inköpen inte längre begränsad till öppettider eller till besök i fysiska butiker och en stor del av kläderna som konsumeras köps via E-handelsföretag. LÄS MER