Sökning: "klädeshandel"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet klädeshandel.

  1. 1. E-handeln-Är det något för alla? En kvalitativ studie angående män i åldern 50-64 års köpvanor av kläder på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Niclas Fagerstedt; Victor Bärring; [2014]
    Nyckelord :E-handel; förtroende på internet; lojalitet på internet; tillfredsställelse på internet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Litteratur och studier pekar på att mäns köpvanor av kläder kan förklaras i att män vill handla tidseffektivt. Dessutom roar de sig inte av klädesinköp. Genom denna utgångspunkt angående mäns köpbeteende kan det anses att e-handeln skulle vara ett bra verktyg för att uppfylla de manliga köpbehoven av kläder. LÄS MER

  2. 2. "Hon ska vara ödmjuk men bestämd" - En studie av ledarskap i klädeshandel

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sanna Sintorn; [2012-03-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Skyltfönster : Hur uppfattar kvinnor skyltfönster?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Karin Lindström; [2011]
    Nyckelord :Skyltfönster; kvinnliga konsumenter; klädeshandel;

    Sammanfattning : Inledning: Denna uppsats i företagsekonomi behandlar skyltfönster ur konsumenters synvinkel. Den tidigare forskningen är inte baserad på svensk marknad och övrig litteratur i ämnet riktar sig till detaljister med råd och tips. LÄS MER

  4. 4. Klädeshandel genom postorder & nätbaserad försäljning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mats Egardt; Kristofer Landgren; [2006]
    Nyckelord :e-handel; Postorder; klädhandel; kundperspektiv; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Postorderbranschen omsätter åtta miljarder kronor varje år. Ungefär 30% av detta sker genom e-handel. Försäljningen av postorderföretagens produkter över nätet har visat sig öka successivt över de senaste åren. Vi frågade oss därför hur övergången till e-handel har påverkat postorderföretagens kunder. LÄS MER