Sökning: "klädhandel"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet klädhandel.
1. Nya försäljningskanalers framväxt inom klädhandeln : En utforskande studie inom klädhandeln
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – Studiens syfte är “Studera dagens köpkanaler för att möta nya trender inom detaljhandeln.”. För att besvara denna studies syfte har tre frågeställningar formulerats: 1. Hur är dagens köpbeteende idag? 2. LÄS MER
2. En detaljhandel i förändring : En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: En detaljhandel i förändring - En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid. Författare: Johanna Bengtsson, Robyn Nagy och Emelie Nilsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2017. LÄS MER
3. Klädhandel på internet i ett Lean Consumption perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Lean Consumption är ett perspektiv att se på handel som strävar efter att minska kundensköpmotstånd. Detta genom att förse kunden med exakt vad den vill ha på ett tidseffektivt sätt.Tid som under köpprocessen inte är värdeskapande för kund ska reduceras. LÄS MER
4. The Garment Export Boom : An analysis of Swedish exports of ready-made clothing
Kandidat-uppsats, IHH, NationalekonomiSammanfattning : This essay is investigating the increasing Swedish garment export during the period 1997-2003. Despite a long-lasting national production decrease and stronger global competition Swedish designed clothing are exported at higher rates than ever. LÄS MER
5. Klädeshandel genom postorder & nätbaserad försäljning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Postorderbranschen omsätter åtta miljarder kronor varje år. Ungefär 30% av detta sker genom e-handel. Försäljningen av postorderföretagens produkter över nätet har visat sig öka successivt över de senaste åren. Vi frågade oss därför hur övergången till e-handel har påverkat postorderföretagens kunder. LÄS MER