Sökning: "klädhandel"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet klädhandel.

  1. 1. Nya försäljningskanalers framväxt inom klädhandeln : En utforskande studie inom klädhandeln

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Axel Ekros; Gustaf Utbult; [2020]
    Nyckelord :Buying behaviour; fashion retail; retail; trends; Köpbeteende; klädhandel; detaljhandel; trender;

    Sammanfattning : Syfte – Studiens syfte är “Studera dagens köpkanaler för att möta nya trender inom detaljhandeln.”. För att besvara denna studies syfte har tre frågeställningar formulerats:  1.       Hur är dagens köpbeteende idag? 2. LÄS MER

  2. 2. En detaljhandel i förändring : En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Bengtsson; Robyn Nagy; Emelie Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Retail; fashion industry; e-commerce; physical stores; integrated channels; sustainability; Detaljhandel; klädbranschen; e-handel; fysiska butiker; integrerade kanaler; hållbarhet;

    Sammanfattning : Titel: En detaljhandel i förändring - En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid. Författare: Johanna Bengtsson, Robyn Nagy och Emelie Nilsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2017. LÄS MER

  3. 3. Klädhandel på internet i ett Lean Consumption perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :GUSTAF NYGREN; VICTOR OLSSON; [2010]
    Nyckelord :lean consumption; mmss customization; klädhandel via internet; prosumtion;

    Sammanfattning : Lean Consumption är ett perspektiv att se på handel som strävar efter att minska kundensköpmotstånd. Detta genom att förse kunden med exakt vad den vill ha på ett tidseffektivt sätt.Tid som under köpprocessen inte är värdeskapande för kund ska reduceras. LÄS MER

  4. 4. The Garment Export Boom : An analysis of Swedish exports of ready-made clothing

    Kandidat-uppsats, IHH, Nationalekonomi

    Författare :Maria Eriksson; Malin Karlsson; [2007]
    Nyckelord :Garment trade; design; specialization; fashion cycles; product and price competition; Klädhandel; design; specialisering; modecykler; produkt- och priskonkurrens;

    Sammanfattning : This essay is investigating the increasing Swedish garment export during the period 1997-2003. Despite a long-lasting national production decrease and stronger global competition Swedish designed clothing are exported at higher rates than ever. LÄS MER

  5. 5. Klädeshandel genom postorder & nätbaserad försäljning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mats Egardt; Kristofer Landgren; [2006]
    Nyckelord :e-handel; Postorder; klädhandel; kundperspektiv; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Postorderbranschen omsätter åtta miljarder kronor varje år. Ungefär 30% av detta sker genom e-handel. Försäljningen av postorderföretagens produkter över nätet har visat sig öka successivt över de senaste åren. Vi frågade oss därför hur övergången till e-handel har påverkat postorderföretagens kunder. LÄS MER