Sökning: "klädsel i butik"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden klädsel i butik.
1. Konsumentbeteenden under en världsomfattande pandemi : En kvalitativ studie som undersöker digitaliseringens roll under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens relevans grundar sig i e-barometerns årsrapport gällande en påvisad ökning av svensk e-handel under år 2020. Följaktligen är syftet med denna studie att studera svenska kvinnors konsumentbeteenden inom detaljhandeln under Covid-19 pandemin med fokus på digitaliseringens roll. LÄS MER
2. Icke-verbal kommunikation : Vikten av icke-verbal kommunikation i en säljsituation
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : För att ett företag inom handeln ska vara lönsamt i dagens konkurrenssamhälle är det viktigt att särskilja sig från mängden. En stor del av handeln består av företag som är aktiva inom detaljhandeln. Inom detaljhandeln pågår en ständig kamp om kundernas uppmärksamhet och dess lojalitet. LÄS MER
3. Kundbemötande - Hur kan det pesonliga mötet minska kundgapet?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Personal är ett viktigt konkurrensmedel för att göra butiker unika på marknaden. Hur personalen agerar i sitt kundbemötande har stark påverkan för kundens upplevelse inom och av butiken. LÄS MER
4. Den levande skyltdockan - en empirisk studie i butik
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vi fick inspiration till vårt uppsatsämne Butikskommunikation efter att ha tagit del av en konsumentstudie gjord av konsultbyrån Scandinavian Retail Center. Studien baseras på ca 40 stycken ”ute på stan” intervjuer med slumpmässigt valda konsumenter, män och kvinnor, mellan 15 och 60 år där frågan var: vad får dig att handla på impuls? I studien framgår det bland annat att personalens klädsel uppmärksammas av konsumenterna. LÄS MER