Sökning: "klagomålshantering i sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden klagomålshantering i sociala medier.

  1. 1. Service recovery 2.0

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Service recovery; Service recovery-paradoxen; Klagomålshantering; Sociala medier; Facebook; Rättvisa; Förväntningar; Relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera och förstå service recovery-processen i ett serviceföretag med en komplex verksamhet genom att fokusera på klagomål som framförts i sociala medier. Metod: Undersökningen bygger på en kvalitativ fallstudie av ett företag i kryssningsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Klagomål i offentlighetens ljus : En kvalitativ studie om hur företag arbetar med service recovery via sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Bosson; Carolina Liljegren; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Service Recovery; Klagomål; Klagomålshantering;

    Sammanfattning : Sociala mediers framväxt och ökade användning av såväl företag som privatpersoner har ändrat förutsättningarna för bland annat interaktion, kommunikation och relationsskapande. Företag har även i allt större utsträckning börjat inse fördelarna med att använda sociala medier som en kanal för klagomål. LÄS MER

  3. 3. ”VI KOMMER TA DIN SYNPUNKT OCH ÖNSKEMÅL VIDARE!” En studie om hur och varför offentliga organisationer hanterar klagomål på Facebook

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Teodor Eskilsson Almqvist; [2016-11-15]
    Nyckelord :Social media; klagomål; mellanmänsklig tillit; tillit; Offentliga organisationer;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda varför offentliga organisationer är aktiva på Facebook och hur de svarar på klagomål där. Uppsatsen använder sig av tidigare forskning om klagomålshantering och använder Davidows (2000) sex faktorer som har visat sig påverka klagomålshantering tillsammans med Benoits (1997) fem strategier organisationer kan använda sig av för att reparera sin image. LÄS MER

  4. 4. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  5. 5. Facebook – en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik på Facebook

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Victoria Ringius; [2012]
    Nyckelord :Facebook; systemic-functional grammar; identity formation; complaints; word-of mouse; Facebook; systemisk-funktionell grammatik; identitetsskapande; klagomålshantering; word-of-mouse;

    Sammanfattning : Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter för de företag som väljer att använda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfälle för företag att komma närmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intäkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. LÄS MER