Sökning: "klassklimat"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet klassklimat.
1. Idrott och Hälsa som brobyggare:En kunskapsöversikt om interkulturellt tankesätt i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Detta arbete har som syfte att belysa och diskutera lärares undervisning i idrott och hälsa utifrån ett interkulturellt perspektiv. Det handlar om lärares tankesätt om att arbeta inkluderande, och hur ett interkulturellt klassrum kan se ut med utgångspunkt för elever på högstadiet och gymnasiet. LÄS MER
2. Elevers berättelser om matematik : Ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Tindberg, Ola (2018). Elevers berättelser om matematik. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
3. Skoltrivsel för barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, barn med andra funktionsnedsättningar och barn utan funktionsnedsättningar : En komparativ studie
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
4. Personalkategoriers tankar om mobbning i och utanför skolan - En fallstudie
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka likheter och skillnader mellan vad olika personalkategorier på en skola uppfattar att mobbning är, hur det motverkande arbetet bör bedrivas och huruvida det saknas en samstämmighet. Studien utgår från frågeställningarna: Hur definieras begreppet mobbning av de olika personalkategorierna? Vilka likheter och skillnader finns det i synen på arbetet mot mobbning, mellan de olika personalkategorierna? Undersökningen har gjorts genom en kvalitativ intervjustudie, med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. ”Go for it” – En studie om grundskoleelevers tankar kring drama i undervisningen
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med vår undersökning var att utifrån ett elevperspektiv se till hur drama upplevs i undervisningen. Viutgick ifrån frågeställningarna: Vilka erfarenheter har elever av drama i undervisningen? Hur resonerar eleverkring drama i skolan? Hur kan drama legitimeras i undervisning mot bakgrund av elevers uppfattningar? Vårundersökning utfördes i en niondeklass vi själva arbetat med i ett musikalprojekt hösten 010. LÄS MER