Sökning: "klassrum design"

Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden klassrum design.

  1. 16. God klassrumsmiljö - vad är det i bildämnet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Isabelle Liljekvist Bergh; Ludvig Lindholm Persson; [2021]
    Nyckelord :Bild; Dynamik; Elev; Inlärning; Inlärningsmiljö; Klassrum; Klassrumshantering; Klassrumsmiljö; Lärare; Relationer;

    Sammanfattning : Detta är en kunskapsöversikt som redogör om olika metoder för att nå vad en god klassrumsmiljö är och vad det innebär. Denna kunskapsöversikt är baserad på frågeställningarna Vad skapar en god klassrumsmiljö för bild? och Vilka faktorer påverkar dynamiken mellan lärare och elever? I vår sökprocess har vi använt oss av databaserna Eric, ERC samt Swepub. LÄS MER

  2. 17. The impact of noice pollution and vibrations on nearby buildings : How is the school Kulturama affected by noise and vibrations from the 'nya tunnelbana' project?

    Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Hadil Jawad; Aren Nabatyan; [2021]
    Nyckelord :Noice pollution; vibrations; metro; nya tunnelbana project; noice absorbents; Buller; vibrationer; stomljud; luftburet ljud; nya tunnelbana projekt; absorbenter;

    Sammanfattning : To meet the needs of the growing city of Stockholm, a large-scale project to expand the subway has been initiated. The tunneling involved in the project causes several disturbances, in terms of vibration and noise pollution, on the surroundings. This is problematic as vibration and noise pollution has been shown to have a negative health impact. LÄS MER

  3. 18. Inverkan av utformingen av kamratrespons på måluppfyllelse och motivation att läsa biologi i högstadiet

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Veronika Areskoug; Mikael Ahlroth; [2021]
    Nyckelord :Peer review; formative feedback; proximal development zone; classroom instructions; biology; experimental design; middle school; motivation; merit goals; Kamratrespons; formativ bedömning; proximal utvecklingszon; klassrum instruktioner; biologi; utforma en undersökning; högstadiet; motivation; kunskapskrav;

    Sammanfattning : Vi har undersökt hur instruktionernas utformning inför deltagande i en kamratrespons påverkar högstadieelevers motivation att lära sig samt måluppfyllelse av kunskapskravet att utforma egen undersökning i ämnet biologi. Efter en kort genomgång av hur en egen undersökning ska utformas fick eleverna från tre åk 7 klasser och två åk 8 klasser i uppgift att utforma en egen undersökning i ämnet biologi. LÄS MER

  4. 19. Mediationsaspekte in den schwedischen Rechtsvorschriften für das Fach Deutsch als Fremdsprache

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Nicole Paulsen; [2021]
    Nyckelord :Mediation; Sprachmittlung; Mittlung; Vermittlung; Fremdsprachenunterricht; Lehrplan; mediering; språkförmedling; förmedling; ämnesplan; språklig aktivitet; moderna språk; kursplan; språkundervisning; tolkning; översättning; translanguaging; flerspråkighet; målspråk; språk klassrum; tyska; svenska;

    Sammanfattning : Abstract  This thesis deals with the linguistic concept of mediation. Although mediation is very common and oc- curs naturally in communication between people, there is no uniform international definition of this linguistic phenomenon. LÄS MER

  5. 20. Participatory design of a 3D-printed furniture concept for learning spaces : A study of large-scale additive manufacturing opportunities and limitations

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Herman Lundgren; [2021]
    Nyckelord :large-scale additive manufacturing; furniture development; semiotics; sustainability; co-design; learning environments; design thinking; storskalig additiv tillverkning; möbelformgivning; semiotik; hållbarhet; co-design; läromiljö; design thinking;

    Sammanfattning : Today, learning spaces are stuck in the industrial age with rows of desks and chairs. Differentiated teaching and personalised learning are not effective in traditional learning spaces and should focus on creating future classrooms (Kariippanon, 2017). LÄS MER